כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גל הטרור

הפרשן: הצעדים שחייבים לעשות; "כולם בורחים מזה"

הפרשן הבכיר לענייני העולם הערבי אומר שהצעד שישראל חייבת לנקוט הוא 'חומת מגן', אך מדינית ולא צבאית, שיכללו כמה דרישות ממדינות האזור: "צריך להעמיד את הכול סביב השאלה: מה ההתייחסות לטרור"

הפרשן: הצעדים שחייבים לעשות; "כולם בורחים מזה"
הפרשן אהוד יערי צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

גל הפיגועים והטרור ששוטף את ישראל בתקופה האחרונה כמעט ולא זוכה למדיניות ברורה מצד הממשלה. אחרי הפיגוע הקשה אמש בבני ברק, הקריאות לבצע מבצע צבאי מעין "חומת מגן", מתגברות.

אלא שאהוד יערי, פרשן בכיר לענייני העולם הערבי ב"חדשות 12", אומר כי מה שישראל צריכה הוא חומת מגן מבחינה מדינית, ולא צבאית. ‏"צריך עכשיו חומת מגן מדינית, לא צבאית, ומזה כולם בורחים. ישראל צריכה להודיע למדינות ערב איתן יש לנו קשרים: נא העבירו לחמאס שבכל זמן שהם מעודדים פיגועים - אנחנו משהים את ההקלות שאנו נותנים לפלסטינים", הוא אומר ל"גלי ישראל".

"באותו הזמן להודיע לקטאר: כל זמן שאנחנו לא שומעים ממך גינוי ‏השגריר שלך לא רצוי כאן בהעברות הכסף לרצועה", כך לדברי יערי הצעדים שישראל צריכה לנקוט.

לסיום הוא אומר, "הדבר השלישי: צריך לומר לאבו מאזן: יפה מאד שטרחת לגנות את הפיגוע, אבל אנחנו רוצים לשמוע את הגינוי הזה גם מהוועד המרכזי של הפת״ח ואם לא - גם אנחנו נעצור הטבות כלכליות והקלות בגדה. צריך להעמיד את הכול סביב השאלה: מה ההתייחסות לטרור".

גל טרור פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד