י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חושש לגורל המדינה

ראש העיר טוען: בדואים מתחננים "כנסו בפלסטינים בכל הכוח"

שבוע וחצי לאחר הפיגוע בעירו, ראש עיריית באר שבע מזהיר מפני האפשרות שמדינת ישראל תתפצל לשתי מדינות, כיוון שבקרוב אם המצב לא ישתנה לא יהיה רוב יהודי בנגב: "אני חושש לגורלה של המדינה הזו". לדבריו רוב החברה הבדואית שפויה וקורא: "צריך להמציא את המשטרה מחדש"

ראש העיר טוען: בדואים מתחננים "כנסו בפלסטינים בכל הכוח"
מהומות הבדואים בנגב צילום: Jamal Awad/Flash90

לאחר הפיגוע הקטלני בבאר שבע, בו נרצחו 4 אזרחים, ראש העיר רוביק דנילוביץ' תקף את התנהלות המשטרה והממשלה, והזהיר מהעובדה שבנגב לראשונה לא יהיה רוב יהודי.

"הנגב מהווה למעלה מ־60% משטח מדינת ישראל, חיים בו פחות מ־9% מאוכלוסיית ישראל. אנחנו כמדינה הולכים בראייה מפוכחת, אם לא נשנה את המגמה, להקים פה שתי מדינות. ב־2050, בעזרת השם, מדינת ישראל תמנה למעלה מ־16 מיליון אזרחים", הוא אומר לרדיו 103fm.

"כ־75% מהם יחיו בתל אביב רבתי, גוש דן, ירושלים רבתי, קצת בנגב, קצת בגליל, אבל לראשונה בנגב לא יהיה רוב יהודי. על מה נלחם דור המייסדים שלנו בתוכנית החלוקה? למה רצינו כל כך את הנגב".

ידענו ימים טובים יותר. אנחנו מסתכלים על המדינה שכולנו אוהבים אותה. פיגועים מאוד קשים, אפילו מקרים שהייתי מגדיר אותם טבח, אין מילה אחרת, ורואים את הזעקה גם של הציבור ואנחנו בתווך, ראשי הרשויות מנסים גם להרגיע וגם לנסות למצוא פתרונות ככל שניתן", הסביר דנילוביץ'.

לדבריו, "אני לא מתכוון לחלק ציונים לאף אחד, אני באמת לא שייך לאף מפלגה, כולם מכבדים אותי ואני מכבד אותם. אני לא מרגיש שמישהו עושה לנו בכוונה, אבל צריכה להיות קריאת השכמה למדינת ישראל, אני תמיד אומר מדינת ישראל ולא ממשלה כזו או אחרת או איש כזה או אחר".

"המדינה שלנו, לדעתי, שבויה בקונספט מוטעה, אנכרוניסטי ומיושן. אם אנחנו לא נתעורר וננער את עצמנו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב לא טוב".

עוד אמר: "אני חושש לגורלה של המדינה הזו, לא רק בגלל המצב הביטחוני שנקלענו אליו. אני חושב שהמדינה הזו לא מבינה שהיא צריכה להתחיל לקבל החלטות. אם זה בלהתחיל לחדש ולשקם את משטרת ישראל".

דנילוביץ' גם התייחס לחברה הבדואית בנגב, ואמר: "הרוב השפוי בקרב האוכלוסייה הבדואית רוצה להשתייך למדינה, אבל גם בתוך החברה הבדואית יש שתי חברות - אלה שהם ילדים לאימהות עזתיות וחברוניות ואלה שמתגוררים במקום כבר שנים רבות, ומה לעשות? צריך לקרוא לילד בשמו, הם לא מכירים במדינת ישראל, הם גם לא דוברי השפה העברית".

ראש העיר הוסיף, "אנחנו רוצים את אותה הרתעה של מדינת חוק, אגב, כלפי כולם. אין מספיק שוטרים, זה כולם יודעים, השב"כ חייב להתחיל להיכנס גם בקטע האזרחי הישראלי כי אין ברירה. צריך להמציא את המשטרה מחדש. כשאנחנו היינו ילדים קטנים הייתה כמיהה להתחפש לשוטר, זו הייתה דמות להערצה, לחיקוי".

לקראת סיום השיחה, סיפר דנילוביץ': "אני מקבל המון טלפונים מאנשים בדואים שעובדים איתנו בכל מקום, הם אומרים לי, 'כנסו בהם כבר בכל הכוח, אתם לא מבינים? הם עושים לנו נזק, הם עושים לנו רע. הם פוגעים במרקם היחסי הנכון והטוב שהיה לאורך שנים'. לצערי זה כבר לא קומץ, אבל עדיין, הרוב הוא רוב שפוי".

באר שבע נגב ערבים בדואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד