כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גנץ ביקר באיו"ש

כוכבי בנקודה בה חצה המחבל מבני ברק: "ניצל מעבר חקלאי"

הרמטכ"ל הגיע לנקודה בגדר בה חצה המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק ותחקר את האירוע | לדבריו, המחבל "ניצל את מעבר חקלאי שמטרתו רווחת הפלסטינים" | שר הביטחון גנץ נפגש עם לוחמים מאוגדת איו"ש, ערך תצפיות וקיבל סקירה על הפעילות המבצעית

כוכבי בנקודה בה חצה המחבל מבני ברק: "ניצל מעבר חקלאי"
הרמטכ"ל כוכבי במעבר צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע הבוקר (שישי) למרחב התפר, לנקודה בה חצה המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק, בו נהרגו חמישה בני אדם. הרמטכ"ל תחקר את האירוע ושוחח עם המפקדים בגזרה.

‏בצה"ל מציינים כי המחבל חצה במעבר חקלאי אשר משמש את החקלאים הפלסטינים ובחסות הרצון ההומניטרי למרקם חיים תקין.

>>> כל הכתבות והעדכונים אודות הפיגוע בבני ברק

הרמטכ"ל סיכם: "המחבל ניצל את מעבר חקלאי שמטרתו רווחת הפלסטינים וכלכלתם, לביצוע פיגוע טרור רצחני".

הרמטכ"ל במעבר חקלאי. צילום: דו"צ.

אתמול קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדי החטיבות באוגדת יהודה ושומרון, על רקע האירועים האחרונים, הגברת מוכנות הכוחות, פעילויות לסיכול הטרור והמשך המאמץ לשמירה על ביטחון תושבי ישראל.

>>> כל הכתבות והעדכונים אודות הפיגוע בבני ברק

בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף פארס עטילה, נציגי שב״כ, מג״ב ומשטרה ומפקדים נוספים.

לפני כן, בשעות הבוקר המוקדמות, פעלו לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני, ימ"ס איו"ש ושב"כ במספר מוקדים בעיר ג׳נין בחטיבה המרחבית מנשה. הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים החשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע הירי בבני ברק. במהלך הפעילות התרחשו מספר היתקלויות בין הלוחמים לחמושים במחנה הפליטים ג׳נין. הלוחמים ירו לעבר שלושה חמושים והרגו אותם.

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ, סייר היום (שישי) באוגדת איו"ש, ביחד עם מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט ומח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז.

במהלך הסיור נפגש שר הביטחון עם לוחמים מאוגדת איו"ש, ערך תצפיות בגבעת הטנק ובאחיה במהלכן קיבל סקירה על הפעילות המבצעית ובסיום קיים שיח מפקדים בעין מע'ר.

בסיום הסיור אמר שר הביטחון: "אני מסיים סיור באוגדת איו"ש, שמתוגברת באלפי לוחמים וחיילים - בעומק השטח ועל מרחב התפר. נמשיך לבצע מעצרים ויוזמות בהגנה ובהתקפה, ונשים את ידינו על מי שמבקשים לפגוע באזרחי ישראל. בכל מקום ובכל זמן".

עוד הוסיף: "לקראת חודש הרמדאן, אני מאחל לפלסטינים רמדאן כרים, אבל אני קורא להם לשמור ולפעול למען השקט. רק כך נוכל לאפשר כניסה לישראל וצעדים נוספים אותם תכננו. אני מבקש להודות לכוחות צה"ל, המשטרה והשב"כ שפרוסים באופן נרחב גם בסוף השבוע, מסביב לשעון, רחוק מהמשפחות. תודה בשמי ובשם כל אזרחי ישראל."

פיגוע בבני ברק אביב כוכבי חקלאי הסתננות בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד