כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בין ערימות הגופות

העיתונאית הישראלית שדיווחה על הזוועות: "לא אשכח בחיים"

כתבת תאגיד השידור הציבורי הייתה בין העיתונאיות היחידות שהצליחו לשדר מתוך התופת בעיירות בוצ'ה ואירפין, בין ערימות הגופות וההרס הרב שהיכה את המערב בהלם. היא מספרת על מה שמתרחש שם: "המראות הכי קשים שאני ראיתי בחיים שלי"

העיתונאית הישראלית שדיווחה על הזוועות: "לא אשכח בחיים"
קבר אחים בבוצ'ה צילום: מתוך הסרטון

המערב הביע זעזוע עצום מהזוועות הנוראיות שהתגלו בעיירות האוקראיניות בוצ'ה ואירפין, שם הכוחות הרוסיים הרגו וטבחו באזרחים חפים מפשע.

הדס גרינברג, שליחת תאגיד השידור הציבורי לקייב, הייתה בין העיתונאיות היחידות בעולם שהורשו להיכנס לעיירות כדי לסקר את הזוועות, בין ערימות הגופות, הרכבים השרופים וחלקי הגופות הפזורים בעיירות.

אחת התמונות הקשות שגריברג העבירה משם היא תמונה של בור גדול, בו נראים כמה גופות במין קבר משותף. הכתבת סיפרה על הקושי: "זה המראות הכי קשים שאני ראיתי בחיים שלי".

"אנחנו מדברים על מאות גופות שראיתי של אזרחים שביום אחד הם מתו בתוך האוטו שלהם בגלל שהם היו בדרך לסופר, זה הסיפורים ששמעתי בבוצ'ה היום. הם לא האמינו שירצחו אותם, הרוסים טבחו בהם כשהם בתוך האוטו".

היא המשיכה וסיפרה על הבור בו שמו גופות, "אני לא יודעת אם אפשר להגדיר את זה קבר. לפי הדיווחים שנתנו התושבים, מהמידע שיש להם מראש העיר, 64 גופות נטמנו רק בקבר אחים הזה".

לאחר מכן צייצה בטוויטר: "זה מעט ממה שעברתי ב-24 בשעות האחרונות, שלא אשכח בחיים. הייתה לי הזכות לתעד הכל כדי שכמה שיותר יחשפו לאמת המזוויעה שמתרחשת פה".

בוצ'ה טבח מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד