י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הזעם בעקבות הביקור נמשך

ארגוני הטרור נגד יאיר לפיד: "הסלמה מסוכנת"

נמשך הזעם כלפי שר החוץ יאיר לפיד, לאחר שביקר אתמול בשער שכם יחד עם המפכ"ל ובכירי המשטרה במחוז ירושלים | ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האסלאמי וכן חבר כנסת מתסיסים את אויבי המדינה ומפריזים במטרת הביקור | "צעד פרובוקטיבי שיוביל בוודאות להסלמה מסוכנת"

ארגוני הטרור נגד יאיר לפיד: "הסלמה מסוכנת"
צעדת חמושים של חמאס צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

ביקורו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ממשיך להכעיס ולקומם נגדו את הפלסטינים. אחרי הודעת הגינוי שיצאה מצד משרד החוץ הפלסטיני, גם דובר חמאס פרסם הודעת גינוי לסיור שקיים השר הישראלי בשער שכם. 

דובר חמאס תקף ואמר: "התפרצותו של הציוני לפיד לשער שכם היא הסלמה מסוכנת - בהשלכותיה ישא הכיבוש. ביקורו של לפיד בשער שכם והירי של הכיבוש לעבר בני עמנו בירושלים שהגיע לאחר הביקור הם הוכחה ניצחת לעקשותו של הכיבוש ליישם את תוכניותיו חסרות התוחלת נגד ירושלים ומסגד אלאקצא".

עוד הוסיפו בחמאס להסית את תומכיהם: "זוהי הסלמה מסוכנת והתגרות ברגשות העם שלנו והאומה שלנו בחודש הגדול הזה. הנהגת הכיבוש תישא באחריות לכך. אנו והעם שלנו התחייבנו להגן על ירושלים ואלאקצא בכוח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו".

יאיר לפיד בשער שכם. צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90.

גם בג'יהאד האסלאמי כועסים על שר החוץ יאיר לפיד. טארק עז אדין, דובר הג'האד האסלאמי מסר הלילה: "התפרצותו של שר החוץ של הכיבוש לשער שכם היא צעד פרובוקטיבי שיוביל בוודאות להסלמה מסוכנת. ממשלת הכיבוש נושאת באחריות למתקפה על המקומות הקדושים בחודש הקדוש."

יו"ר מפלגת בל"ד, חבר הכנסת סמי אבו שחאדה תקף גם הוא וכתב: "ביקור ההתרסה של לפיד בעיר העתיקה בא להוסיף אש למדורה שהבעיר השור הזועם בן גביר במקום. התחרות בין כל המפלגות הציוניות בימים האחרונים באה כדי לספק את יצר ורצון ההמון לנקמה ודם. זו מדיניות מסוכנת שיכולה להבעיר את כל האזור. ממשלת בנט לפיד עבאס נושאת באחריות המלאה לכל התפתחות באלקודס".

יאיר לפיד בהערכת מצב עם המשטרה. צילום: בועז אופנהיים.

גינויים אלה מצטרפים כאמור לגינוי שפרסם משרד החוץ הפלסטיני שבו נכתב: "משרד החוץ הפלסטיני מגנה בכל תוקף את התפרצותו הפרובוקטיבית של שר החוץ הישראלי לאזור שער שכם וכן מגנה בחריפות את דבריו במהלך הביקור למען הקיצונים היהודים, במסגרתם הבטיח כי יתפרסו בירושלים כוחות ביטחון רבים במהלך חגי ישראל על מנת לספק ליהודים אבטחה. משרד החוץ הפלסטיני רואה בדברים אלה הסתה נגד הפלסטינים וביטוי מכוער לאפרטהייד הישראלי במסגרתו מגן הכובש על היהודים ומתעלם מחגי המוסלמים והנוצרים. סיורו בלווית כוחות שיטור רבים מהווה הוכחה ניצחת להיותו כובש על אדמה כבושה.". לשון התגובה.

ניתן לשער שיאיר לפיד לא שיער בנפשו שביקורו בשער שכם תעורר כזו התנגדות וכעס, כאילו עלה להר הבית כמו איתמר בן גביר, אותו הוא מרבה לתקוף ולהחרים בצאתו מן המליאה בכל עת שבן גביר עולה לנאום בכנסת.

כזכור, שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ביקר אתמול בשעות הצהריים בחפ"ק משטרת ישראל בירושלים ובשער שכם, יחד עם סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ והאלופה במיל' שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז.

ראש הממשלה החליפי הגיע לשער שכם: "תקופה מתוחה"

משרד החוץ הפלסטיני נגד לפיד: "ביקור פרובוקטיבי"

הערכת המצב והסיור נוהלו על ידי מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ממ"ז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, סממ"ז ירושלים, תת ניצב דני לוי, מפקד מרחב קדם, תת ניצב סמי מרציאנו, מפקד מג"ב ירושלים, תת ניצב מאיר אליהו ומפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור.

לפיד אמר לשוטרים בשטח: "אני רוצה להגיד לכם כאן משער שכם. כשכולנו נהיה עם המשפחות שלנו בליל הסדר כ-8000 שוטרים יהיו בחוץ שומרים על החיים של אזרחי ישראל. זו תקופה קשה, זו תקופה מתוחה אבל יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה שתעביר אותנו את התקופה המורכבת הזאת. אני גאה בשוטרים שלנו, באנשי מג"ב, בצה"ל, בכל מי ששומר עלינו בימים המתוחים האלה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר לשר לפיד בעת הביקור: "כבוד השר, משטרת ישראל נמצאת כעת בשיא היערכותה ופריסתה בשטח לאבטחת אירועי הרמדאן בצל אירועי הטרור. זו היערכות שתימשך שבועות ארוכים. בימים אלה הציבור נחשף לגבורת השוטרים והלוחמים, גבורה ומקצועיות שתמיד הייתה שם ושאותה אנו מנחילים לכל השוטרים. ירושלים הוא מחוז מורכב שבו אנו משקיעים את מירב משאבנו למען ביטחון התושבים והמבקרים מכל העדות והדתות".

חמאס הג'יהאד האסלאמי יאיר לפיד שער שכם סמי אבו שחאדה הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד