י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הילולת הרשב"י בצל האסון

קשיים בהעברת חוק מירון; ב'יהדות התורה' מסרבים לתמוך

במשרד לשירותי דת חוששים כי בעקבות חסרונם של מספר חברים בקואליציה שנמצאים בימים אלו בחו"ל, החוק שיקבע סמכויות ברורות להילולת הרשב"י במירון לא יעבור ביום רביעי הקרוב בכינוס המליאה המיוחד בכנסת והם מנסים לגייס את החרדים, שעד עתה מתנגדים לחוק

קשיים בהעברת חוק מירון; ב'יהדות התורה' מסרבים לתמוך
ל"ג בעומר, ארכיון צילום: שוקי לרר

ביום רביעי הקרוב תתכנס מליאת הכנסת לדיון פגרה מיוחד במרכזו ידונו החברים בהסלמה הביטחונית, אך במשרד לשירותי דת מבקשים לנצל את כינוס המליאה כדי להעביר בקריאה ראשונה את הצעת החוק שתסדיר את הלילות הרשב"י השנה בחקיקה, צעד שייתן סמכות למשטרה לאכוף ולקנוס מפרי הכללים.

במשרד לשירותי דת מנסים לפנות לסיעות החרדיות כדי שאלה יתמכו בהצעת חוק. למרות הרוב הקיים בקואליציה, חלק מחברי הכנסת מהקואליציה שוהים השבוע בחו"ל, כך שאין לקואליציה רוב וודאי במקרה ובסיעות החרדיות יתנגדו לחוק.

פרסום ראשון: אירועי ל"ג בעומר יעוגנו בחוק שיכלול קנסות למפרים

ב'יהדות התורה' כבר מבהירים כי הם לא יסייעו למשרד לשירותי דת להעביר את החוק, ואף יצביעו נגדו. בשבועות האחרונים אף ניסו לתאם מפגש בין הפרויקטור לעניין הילולת הרשב"י צביקי טסלר עם יו"ר יהדות התורה משה גפני, אך האחרון מסרב לפגוש את טסלר.

ההסבר ביהדות התורה להתנגדות היא הטענה כי הצעת החוק לא פותרת את המצוקה במירון. לדעתם, הפתרון של מירון הוא לא להגביל התקהלות אלא לאפשר את ההילולה תוך הקפדה על הבטיחות. לטענתם לא מספיק הריסת מבנים, אלא יש לפעול גם להקמת מבנים חלופיים חוקיים ומתחמים שיאפשרו את ההילולה בדומה לביקוש של הציבור להגיע להר.

ההתנגדות של יהדות התורה תקשה על השר לשירותי דת מתן כהנא לחוקק את החוק קודם הילולת הרשב"י, פגרת החגים בכנסת תסתיים רק שבוע לפני ההילולה, לא מספיק זמן כדי להעביר חוק בשלוש קריאות. מה שצפוי להשפיע על ההילולה כולה.

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד