י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"לטובת עתידה של ישראל

מאות אלפי משתתפים: סקר מפקד האוכלוסין יצא לדרך

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתחילה בביצוע סקר מפקד האוכלוסין 2022, המפקד השביעי של מדינת ישראל. במסגרת המפקד משיקה הלמ"ס קמפיין רחב העוסק בחשיבותם של נתונים בחיים של כולנו תחת הסלוגן: "נתונים הם א'- ב' לאיכות חיים".

מאות אלפי משתתפים: סקר מפקד האוכלוסין יצא לדרך
שוק מחנה יהודה בצל קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) התחילה אמול (שני) את מפקד האוכלוסין השביעי שביצעה מדינת ישראל עד כה. את המפקד פתח נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג באירוע רשמי וממלכתי בבית הנשיא יחד עם הסטטיסטיקן הלאומי ומנהל הלמ"ס, פרופ' דני פפרמן. הנשיא הרצוג האזרח הראשון שהשיב לשאלון המפקדי.

כשבע מאות אלף תושבים ותושבות, המייצגים את כלל החברה הישראלית, נבחרו להשתתף במפקד ויתבקשו להשיב לשאלון מפקדי. נתוני המפקד יספקו תמונת מצב מבחינה דמוגרפית- חברתית וכלכלית על אוכלוסיית מדינת ישראל לשנים הקרובות. המפקד האחרון שביצעה מדינת ישראל היה בשנת 2008.

מפקד האוכלוסין התשפ"ב-2022 יהיה החדשני ביותר ובו לראשונה, ניתן יהיה לשאלון המפקדי באופן דיגיטלי באינטרנט ממחשב באתר מאובטח בנוסף לדרכים המקובלות טלפונית ופנים אל פנים. הלמ"ס תיתן הטבה למשיבים באתר בלבד- שובר מתנה בסך 75 ₪. ההשבה הדיגיטלית תהיה פתוחה לציבור הנדגמים מתחילת המפקד באפריל 2022 ועד לסיום המפקד הצפוי להיות בסוף חודש נובמבר 2022. נדגמים שלא ישיבו באופן דיגיטלי ממחשב, יוכלו להשיב גם באופן טלפוני באמצעות מענה לסוקר או באמצעות ראיון פנים אל פנים באמצעות פוקדים שיגיעו אל בתיהם.

שונה ממפקדים קודמים רק 7% מכלל אוכלוסיית המדינה, המהווים כשבע מאות אלף תושבים נבחרו להשתתף במפקד ויתבקשו להשיב לשאלון המפקדי, כל השאלות בשאלון המפקדי מתייחסות למועד הקובע – 2 באפריל 2022, א' בניסן התשפ"ב, מוצאי השבת. נתוני המפקד יספקו תמונת מצב מבחינה דמוגרפית- חברתית וכלכלית על אוכלוסיית ישראל לשנים הקרובות.

במהלך האירוע נשא דברים נשיא המדינה וציין: "מפקד אוכלוסין הוא פרויקט איסוף הנתונים הגדול של מדינה. אירוע ממלכתי, הסובב סביב מטרה ראויה ומשותפת תוך התייחסות לכל יישובי המדינה ולמגוון האוכלוסיות החיות בה. מהבחינה הזו מפקד האוכלוסין הוא חוט שזור בין כל חלקי החברה: יהודים, מוסלמים, נוצרים, החברה הבדואית בנגב, עולים, ותיקים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילוניים, תושבי קבע וזרים, נשים וגברים- כולם! נתוני מפקד האוכלוסין חיוניים להתפתחות המדינה וכלל החברה הישראלית לשנים הקרובות. קורא לציבור הנדגמים להשיב לשאלון המפקדי לטובת עתידה של ישראל.

פרופ׳ דני פפרמן, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ״ל הלמ״ס: ״נתונים הם א -ב לאיכות חיים. מפקד האוכלוסין הוא פרויקט הדגל של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתוני המפקד מספקים תמונת מצב על כלל החברה הישראלית בהיבטים דמוגרפיים- חברתיים וכלכליים ומסייעים לתכנון ולשיפור העתיד של כולנו״

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד