כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כיצד הקרמלין יגיב?

הטבח בבוצ'ה: שר החוץ לפיד מאשים את הרוסים בפשעי מלחמה

הסערה העולמית סביב התמונות והעדויות הקשות שמגיעות מהטבח שהתרחש בעיר בוצ'ה בצפון אוקראינה לאחר שהצבא הרוסי עזב את המקום, מובילים בפעם הראשונה את ממשלת ישראל להגיב בצורה קשה נגד רוסיה. שר החוץ לפיד אמר באתונה כי הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה

הטבח בבוצ'ה: שר החוץ לפיד מאשים את הרוסים בפשעי מלחמה
יאיר לפיד באתונה צילום: אסי אפרתי, לע"מ

שר החוץ, יאיר לפיד, נועד היום (שלישי) עם שרי החוץ של יוון וקפריסין באתונה. במהלך הפגישה התייחס לפיד לתמונות שמסעירות את העולם מהעירייה האוקראינית בוצ'ה והאשים את הכוחות הרוסים בביצוע פשעי מלחמה.

"אנחנו נפגשים בימים לא פשוטים. יש מלחמה באירופה. שוב מדינה גדולה וחזקה פולשת בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה יותר וחלשה יותר. שוב נספגת האדמה בדמם של חפים מפשע", אמר לפיד בהצהרה.

לדבריו, "התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות. הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסייה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלה".

זו הפעם הראשונה מאז החלה המלחמה באוקראינה בה דמות רשמית ישראלית מאשימה באופן ישיר את הרוסים. קודם לכן ראש הממשלה בנט התייחס לפשעים שנעשו באוקראינה, את נמנע מלהזכיר את המעורבות הרוסית.

לפיד עם שרי החוץ של יוון וקפריסין. צילום: אסי אפרתי, לע"מ

שר החוץ לפיד הוסיף בהצהרה באתונה כי "העולם אינו שותק. העולם אינו ציני ואינו מוגבל רק באינטרסים ובתועלת כלכלית. קואליציה נדירה בהיקפה ובעוצמתה התגייסה כדי לסייע לאוקראינה ולעמוד לצידה".

בהמשך התייחס לפיד לאינטרסים הכלכליים שעמדו במרכז הוועידה המשותפת: "היה לי חשוב לבוא הנה ולהדק עוד יותר את המחויבות הזו. לצד התחממות היחסים שלנו עם תורכיה שהיא מבורכת והגיע זמנה, זה גם מייצר הזדמנות מצוינת להעמקת הקשרים בנינו וחיזוק היציבות האזורית, נעשה זאת כדרכנו בתאום מלא אתכם.

יוון, קפריסין וישראל בוחנות את האפשרות לפעולות משותפות בסדרה של נושאים. ראש וראשון להם – הבטחון האזורי. היכולת שלנו לשיתופי פעולה ביטחוניים חיונית לשלומם של אזרחינו ולעצירת הטרור באזור.

אנו בוחנים גם שיתופי פעולה כלכליים נוספים, בדגש על שוק האנרגיה. המלחמה באוקראינה עומדת לשנות את מבנה שוק האנרגיה האירופאי והמזרח תיכוני. יש פה סיכונים, אבל גם הזדמנויות שעלינו לבחון ביחד".

יאיר לפיד מלחמת אוקראינה רוסיה אתונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד