י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הדרמה הפוליטית

מקורבי גפני נגד דרעי: לא לבחירות; אסור שלפיד יהיה ראה"מ

בסביבת חבר הכנסת גפני מסבירים את החשש מבחירות בנימוק שבממשלת מעבר יאיר לפיד יהפוך להיות ראש ממשלה ויש למנוע זאת בכל מחיר. בסביבתו של גפני מדגישים כי יש למנוע זאת אף במחיר כבד לאריה דרעי. "גם אם דרעי ישלם על כך מחיר אישי, כבד ככל שיהיה"

מקורבי גפני נגד דרעי: לא לבחירות; אסור שלפיד יהיה ראה"מ
אריה דרעי \ משה גפני צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

התפטרותה הבוקר (רביעי) של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה גוררת לעימות בתוך גוש הימין. באופוזיציה קיימים חילוקי דעות בין הליכוד והעומד בראשה בנימין נתניהו שמעדיף ללכת לבחירות, לעומת חבר הכנסת משה שפני שמתנגד לבחירות ומעדיף לפעול להקמת ממשלה חלופית גם במחיר שנתניהו לא יעמוד בראשה.

בסביבת חבר הכנסת גפני מסבירים את החשש מבחירות בנימוק שיש למנוע זאת מהסיבה מכיוון שלפי חוק ממשלת הרוטציה במקרה של פיזור הכנסת, שר החוץ יאיר לפיד צפוי להיכנס לתפקיד ראש הממשלה עד להרכבת ממשלה חלופית.

בחירות או ממשלה? עימות בין הליכוד לגפני

דרמה פוליטית: הממשלה מאבדת רוב - סילמן פורשת מהקואליציה

ממשלה חדשה או בחירות; חשש שסילמן תחזור בה | עושים סדר

הרב דרוקמן מברך את סילמן: "קורא לח"כים להצטרף"

"הלחץ של הרב דרעי מובן", אומרים בסביבתו, "אם מקימים ממשלה בקואליציה הנוכחית הוא נשאר מחוץ לכנסת לעוד 3 שנים. אבל טובת עם ישראל, אי וודאות לרוב של קואליציית ימין אחרי 4 מערכות בחירות ומניעת מינוי לפיד לרה"מ לשמונה חודשים עומדת לנגד עיניו של גפני, גם אם דרעי ישלם על כך מחיר אישי, כבד ככל שיהיה".

נציין כי הבוקר מתחו ביקורת על גפני גם מתוך יהדות התורה על כך שלא תיאם את הודעתו הפוליטית עם שאר חברי מפלגתו. בנוסף טענו כי לא קיים התייעצות עם מנהיג המפלגה ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, קודם שהבהיר כי יש להימנע מבחירות.

משה גפני בחירות עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד