י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
'ערכים לפני תקציבים'

החרדים לא יחליטו לליכוד מי יעמוד בראשם

ביממה האחרונה נשמעות קריאות לעבר ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לזוז מכיסאו, ולתת למישהו אחר להקים ממשלה ימנית, כדי שיהיה אפשר להחליף את הממשלה הנוכחית. הכתב הפוליטי של 'בחדרי' קרא לנתניהו לזוז מכיסאו. יענקי פרבר חולק עליו וטוען כי החרדים לא יכולים לקרוא לנתניהו לזוז. המוטו: ערכים לפני תקציבים

החרדים לא יחליטו לליכוד מי יעמוד בראשם
נתניהו בכפר חב"ד צילום: קרדיט קובי גדעון, לע"מ

ביום רביעי בבוקר הוטלה פצצה במערכת הפוליטית, חברת הכנסת עידית סילמן יושבת ראש הקואליציה הודיעה על פרישה מתפקידה. "איני יכולה עוד", כתבה. המהלך הדרמטי השאיר את הקואליציה חסרת רוב עם 60 ח"כים בלבד, מה שיסנדל העברות חוקים ורפורמות מתוכננות.

לממשלה כזאת אין סיכוי לשרוד, היא למעשה משותקת, כעת כל אחד יכול לסחוט אותה כפי ראות עיניו. נפתלי בנט לא מתפקד כראש ממשלה אמיתי, אין לו שליטה על הקואליציה שלו. כל שר עושה כראות עיניו, הממשלה מתנהלת בהפקרות מוחלטת, ותקשורת המיינסטרים עסוקה בלבדור האם הצ'קלקה ברכבו של אריה דרעי חוקית.

ידידי ארי קלמן, הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' קרא היום לבנימין נתניהו לזוז מכיסאו, ולתת למישהו אחר מהליכוד להקים ממשלה. כדי שתקום ממשלת ימין. ארי כתב שהחרדים קודם כל צריכים לדאוג לעצמם. לטענתו הם חייבים לדפוק על השולחן ולהגיד לליכוד "תביאו מועמד שיכול להקים ממשלה". אני חולק על ידידי בתוקף. אני טוען כי אין זה מתפקידנו לקבוע לליכוד מי יעמוד בראשם. לא מתפקידנו לקבוע לאף מפלגה מי יעמוד בראשה, בדיוק כמו שלא היינו רוצים שמישהו יגיד ליהדות התורה או לש"ס "תחליפו את היושב-ראש שלכם, אחרת אנחנו לא ניכנס איתכם לקואליציה".

זה לא עובד ככה וזה לא יעבוד ככה, אם המחיר הוא ללכת לבחירות, אז נלך לבחירות - גם במחיר שיאיר לפיד יהפוך לראש הממשלה בממשלת מעבר. מאוד קל לבוא ולהגיד לנתניהו לזוז, ולקרוא ליריב לוין לעמוד בראש הליכוד כדי שתקום ממשלה ימנית. וכל זה בשביל מה? בשביל תקציבים? בשביל ג'ובים? בשביל כיסאות?

אני מתנגד לכך. נכון שיש חשיבות למדינה היהודית, יש חשיבות לא להפר את הסטטוס קוו, יש חשיבות להפיל את הממשלה הנוכחית כמה שיותר מהר, אבל צריך לחשוב גם לטווח הארוך. אף אחד לא יקבע לאף מפלגה מי יעמוד בראשה. ואם זה אומר שהחרדים ייאלצו לוותר על תקציבים בכל הנושאים, אז אנחנו נוותר.

נכון שהחרדים הכי נפגעים פה בסיפור, כי חברי הכנסת החרדים נמצאים בכנסת כדי לדאוג להם, ובניגוד למפלגות כמו הליכוד ואחרות להן אין מוסדות חינוך או בתי ספר, החרדים כן צריכים תקציבים לדברים האלה ולכן למעשה מי שנפגע פה הם החרדים. אבל מי אמר שקל להיות חרדי? מי אמר שקל לשבת וללמוד תורה כל היום? "פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה" כתוב. אף אחד לא מחפש חיים קלים. יש עוד הרבה מצוות וחוקים שהתורה קבעה, לא כולם נוחים לקיים, ועדיין מקיימים אותם בשמחה ואם המחיר הוא לוותר על דברים בחיים, אז אנחנו נוותר עליהם. לא נמכור את עצמנו.

גם מרדכי היהודי אסר ללכת בתוקף למשתה שעשה אחשוורוש, אפילו שהאוכל שם היה כשר והיה מקום מיוחד ליהודים. כי יש דברים שצריך לוותר עליהם, ואם צריך לוותר על נוחות, או על תקציבים נעשה את זה. ישיבות וכוללים היו גם לפני קום המדינה, וגם בזמנים שהישיבות לא תוקצבו, לא אלמן ישראל.

הרחוב החרדי מתנגד באופן נחרץ לשיתוף פעולה עם אנשים כמו ליברמן ועם אנשים שמסיתים נגדנו, ושמלכלכים עלינו. ולכן אנחנו לא נשתף פעולה עם אנשים כאלה. אך חשוב לזכור כי המפלגות החרדיות קיימות בזכותן של הרבנים. חברי הכנסת החרדים לא מחליטים לבד, הם מקבלים הוראות מהרבנים, ואם הרבנים יחליטו על כניסה לממשלת שמאל, או יחליטו לדרוש מהליכוד להזיז את נתניהו. הרחוב החרדי יקבל את דעתן של הרבנים ללא עוררין. אבל כל עוד זה תלוי ברחוב החרדי במצביעים חרדים. וגם אצל חלק מחברי הכנסת החרדים. החרדים לא ידרשו להזיז את נתניהו. כי ערכים לפני תקציבים.

בנימין נתניהו ממשלת ישראל איווט ליברמן ישיבות תקציב לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד