כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הפיגוע הרצחני בתל אביב

בתום מרדף: המחבל הסתתר ביפו, פתח באש לעבר לוחמים וחוסל

המחבל, ראאד חאזם בן 28 מג'נין, חוסל סמוך למסגד ביפו לאחר שפתח בירי לעבר לוחמי שב"כ | בכך הגיע המצוד הנרחב לסיומו | הכוננות ברחבי הארץ נמשכת | שר הביטחון גנץ: "נרחיב את הפעולות מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד"

בתום מרדף: המחבל הסתתר ביפו, פתח באש לעבר לוחמים וחוסל
כוחות הביטחון בתל אביב צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90

כוחות הביטחון חיסלו לפנות בוקר (שישי) את המחבל, רעד פתחי חאזם יאמן ממחנה הפליטים ג'נין, שביצע אתמול את פיגוע הירי בתל אביב. זאת, בתום סריקות שהתנהלו מאז אמש בעיר ובסביבתה, במסגרת המצוד הנרחב אחר המפגע שרצח שני צעירים ופצע עוד כ-15 בני אדם במרכז בילוי ברחוב דיזנגוף בעיר.

למעלה מאלף שוטרים ולוחמים מהמשטרה, צה"ל והשב"כ השתתפו בסריקות ברחבי העיר וסביבתה. עוד בטרם חוסל המחבל, ביקשה הלילה המשטרה מהאזרחים להמשיך בשגרת החיים אך להימנע מהתקהלויות.

המחבל, ללא שיוך ארגוני מובהק ועבר ביטחוני, פלסטיני מאיו"ש, אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, הוא נהרג. לא היו נפגעים לכוחותינו. משב"כ נמסר כי חקירת הפיגוע נמשכת.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, התייחס לאיתור וחיסול המחבל. "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל", אמר שבתאי.

רעד פתחי חאזם יאמן

"הדגשנו אמש שייקח ככל שייקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו. פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל. אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן. נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מיד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל".

בתוך כך, הלילה הודיע בית החולים איכילוב על שיפור במצבם של שלושה מנפגעי הפיגוע, שנפצעו באורח קשה. במהלך הלילה הסתיימו בהצלחה הניתוחים של הפצועים. הרופאים, לאחר מאמצים רבים, הצליחו לייצב את מצבו של פצוע אחד שהגיע במצב אנוש - והוא כעת מאושפז במצב קריטי. הבוקר נמסר כי מצבו הדרדר שוב ונשקפת סכנה לחייו. כמו כן התייצב מצבם של שלושה פצועים נוספים, והם מוגדרים כעת באורח קשה. בבית החולים מסרו כי הם עלו לאשפוז ביחידות הטיפול נמרץ.

גורמים במשטרה העריכו הבוקר כי הכוחות הגדולים שהוזרמו למוקד האירוע, בדגש על הכוחות המיוחדים שסרקו מבית לבית, וההפעלה המהירה של פקודת המשטרה שכללה עשרות מחסומים ונקודות ביקורת ברחבי העיר ובכל הכבישים והצירים שעוטפים את תל אביב, מנעה מהמחבל להתרחק מהזירה והביאה אותו להסתתר באזור יפו.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הבוקר: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "‏תם ולא נשלם - שמנו את ידינו על המחבל הנתעב. נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים, מאחל החלמה לפצועים ומביע הערכה לכוחות שפעלו וממשיכים לפעול מסביב לשעון. נמשיך לפעול בכל מקום בו יהיה צורך."

‏השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "פעולה נחושה ומקצועית של משטרת ישראל ולוחמי שב"כ הובילה הבוקר לחיסולו של המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל - דמו בראשו. אני מודה לכלל כוחות הביטחון שעסקו במהלך הלילה בחיפוש אחר המחבל, באיתורו ובחיסולו".

 

 

חיסול מחבל יפו פיגוע בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד