כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ביצועים תקציביים חזקים"

החברה פרסמה: תחזית דירוג האשראי בישראל

חברת דירוג האשראי מוד'יס הודיעה כי היא משנה את תחזית דירוג האשראי בישראל ל"חיובית" מ"יציבה". משמעות ההחלטה היא יכולת של המדינה בקרוב לקבל הלוואות זולות יותר ושהדירוג עשוי לעלות

החברה פרסמה: תחזית דירוג האשראי בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

תחזית דירוג האשראי בישראל עלתה, ומוגדרת מ"יציבה" ל"טובה" - כך הודיעה חברת דירוג האשראי מוד'יס. ההעלאה צפויה להשפיע לטובה על ישראל.

החברה הודיעה כי בשל "הביצועים התקציביים החזקים ואיתנות הכלכלה הישראלית עם היציאה ממשבר הקורונה", היא משדרגת את רמת התחזית על ישראל.

החברה מציינת כי הגורמים להעלאת תחזית הדירוג הינם בין היתר קידום רפורמות מבניות על-ידי הממשלה הנוכחית, שנועדו לטפל באתגרים ארוכי הטווח של הכלכלה הישראלית, וכן ההתאוששות המהירה של המשק והביצועים התקציביים המיטביים, המשתקפים בהורדת יחס החוב-תוצר והקטנת הגירעון הממשלתי באופן משמעותי.
בנוסף היא אומרת שקידום רפורמות מבניות כגון הפחתת נטל הרגולציה, העלאת גיל הפרישה לנשים, שילוב אוכלוסיות בשוק העבודה ופיתוח תשתיות, יסייעו להתמודד עם האתגרים המרכזיים של הכלכלה, ביניהם צמיחה מתונה של הפריון ושיעור השתתפות נמוך בכוח העבודה בקרב חלקים מהאוכלוסייה. 

בעקבות ההחלטה ישראל תוכל אולי בקרוב לקבל הלוואות זולות יותר והדירוג של המדינה עשוי לעלות מרמה של A1 כיום, בטווח של עד השנתיים הקרובות.

 

ישראל אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד