י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חילופי אש ומעצר מבוקשים

יום נוסף של פעילות גלויה בג'נין, סוכל פיגוע טרור

חולייה שככל הנראה תכננה לבצע פיגוע נוסף אותרה ע"י כוחות צה"ל במרחב קו התפר. המחבלים השליכו את הנשק והצליחו להימלט | הבוקר: כוחות צה"ל נכנסו שוב לג'נין ופועלים למעצר מבוקשים על רקע גל הטרור 

פעילות צה"ל בג'נין, אתמול
פעילות צה"ל בג'נין, אתמול צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל פועלים גם הבוקר (ראשון) בעיר הפלסטינית ג'נין, ממנה יצאו חלק מהמחבלים שביצעו את הפיגועים בתקופה האחרונה. בעיר, שהפכה זה מכבר לבירת הטרור של הרשות הפלסטינית, פועלים אנשי כוחות הביטחון זה היום השני ברציפות.

אתמול, נזכיר, פשטו כוחות על העיר ונתקלו בירי מצד חמושים במחנה הפליטים. פעיל טרור אחד חוסל וכמה נוספים נפצעו. אביו של המחבל שהתבקש ע"י שב"כ להסגיר את עצמו, נמלט ומסתתר בצפון השומרון. האב דורש בתמורה להסגרתו את שחרור גופת בנו המחבל.

הכוחות נכנסו הבוקר לעיר ולסביבתה פעם נוספת, במטרה לעצור מבוקשים ולאתר פלסטינים שסייעו למחבל אשר ביצע את פיגוע הירי בתל אביב.  במהלך כניסת הכוחות התפתחו חילופי אש בין הלוחמים לפעילי טרור. אין נפגעים לכוחותינו. יצויין כי בצה"ל מנסים להדק את החבל סביב צפון השומרון שם מתרכזים רבים מפעילי הטרור הפועלים ברשות הפלסטינית.

בתוך כך, צה"ל סיכל הלילה פיגוע נוסף, כאשר חולייה שנשאה נשק אותרה  ע"י הכוחות במהלך נסיעה סמוך לקו התפר. חברי החולייה השליכו את הנשק ונמלטו. מדובר צה"ל נמסר כי "כוח צה"ל זיהה רכב נוסע במרחב התפר שבגזרת החטיבה המרחבית מנשה, ממנו הושלך תיק. בתוך התיק נמצא נשק מסוג קרלו, אשר הועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון"

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב התייחס לסיכול הפיגוע ואמר: "רדפנו אחרי חוליית מחבלים סמוך לגדר. הם השליכו את הנשק, ונמלטו לתוך השטח. נמשיך ונעשה את זה גם הבוקר - לסכל טרור. זאת משימתנו". בראיון לכאן ציין דובר צה"ל כי אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב טרם נעצר. "האב לא היה בבית ולכן לא עצרנו אותו. להבנתי הוא רוצה להסגיר את עצמו. אנחנו נשים עליו את היד, עליו ועל כל מי שקשור באותו פיגוע טרור נוראי בתל אביב"

צה"ל ג'נין גל טרור פיגוע בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד