ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
גבעת זאב

שריפה בבית הכנסת: הכבאים חילצו את ספרי התורה

לוחמי האש חילצו ספרי תורה מבית כנסת שעלה באש בגבעת זאב, נזק רב נגרם למבנה | מפקד הצוות: "מטרתנו הייתה לבלום את התפשטות השריפה במבנה בית הכנסת בטרם האש תאחוז בארון הקודש"

שריפה בבית הכנסת: הכבאים חילצו את ספרי התורה
כבאות והצלה מחוז יו"ש צילום: השריפה בגבעת זאב

שריפה פרצה הבוקר (ראשון) בבית כנסת בגבעת זאב. לוחמי האש מתחנה אזורית בנימין פעלו לכיבוי השריפה בבית הכנסת ברחוב הגיא ביישוב. במטרה למנוע פגיעה בהם, לוחמי האש חילצו מהמקום את ספרי התורה.

"התקבל דיווח במוקד השליטה של מחוז יו"ש על שריפה בבית כנסת ברחוב הגיא בגבעת זאב", תיאר הבוקר רס"ר אורן ביטון, מפקד הצוות הראשון שהגיע למקום. "עם ההגעה למקום זיהינו עשן רב היוצא ממבנה בית הכנסת".

רס"ר אורן ביטון הוסיף: "מיד התחלנו בפעולות כיבוי וסריקה אחר לכודים ובמקביל בפעולות לשחרור חום ועשן. מטרתנו הייתה לבלום את התפשטות השריפה במבנה בית הכנסת בטרם האש תאחוז בארון הקודש".

"מיד עם השתלטות על מוקד השריפה, חילצנו את ספרי התורה אל מחוץ לבית הכנסת", אמר מפקד הצוות. יצויין כי נזק כבד נגרם למבנה. חוקר שריפות של מחוז יו"ש בדרכו למקום לחקירת נסיבות פרוץ השריפה.

חיים וינגרטן, ראש אגף מבצעים בזק"א, ממתפללי בית הכנסת שגר בסמוך סיפר: "הגעתי למקום במהירות וראיתי את בית הכנסת עולה באש, להבות אש ועשן סמיך פרצו מתוך המבנה. נסיתי להיכנס ללא הצלחה. כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על האש. בדרך נס הצליחו להוציא את ספרי התורה. בבדיקה שעשינו ספרי התורה לא נשרפו, אולם כל הציוד בבית הכנסת עלה באש כולל ספרי הקודש".

שריפה בית כנסת גבעת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד