כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לראשונה מזה 100 שנה

דרמה כלכלית: הסכנה בה עומדת רוסיה

בפעם הראשונה מזה מעל למאה שנים, כלכלת רוסיה ניצבת בפני סכנה לחדלות פירעון חיצונית. המשבר מגיע לאחר שהרוסים הודיעו כי ישתמשו ברובל ולא בדולר כדי להחזיר אגרות חוב בין-לאומיות

דרמה כלכלית: הסכנה בה עומדת רוסיה
מוסקבה צילום: Pixabay

דרמה כלכלית מתרחשת ברוסיה, כאשר הרוסים ניצבים בפני סכנה של חדלות פירעון חיצונית בעקבות הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה כתוצאה מהמלחמה באוקראינה.

חברת P&S, המפרסמת ניתוחים ומחקרים כלכליים על מניות ואיגרות חוב, הודיעה כי היא מורידה את דירוג המטבע הרוסי לדרגת "חדלות פירעון סלקטיבית", מתוך החשש שרוסיה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הכלכליות למלווים זרים.

המשבר החריג צפוי לאחר הודעתה של מוסקבה בשבוע שעבר כי בכוונתה להחזיר אגרות חוב בין-לאומיות שבבעלותה באמצעות מטבע הרובל המקומי, למרות שמראש נקבע שתשלומים אלה יבוצעו במטבע הדולר האמריקני.

יש לציין כי משבר מסוג זה רוסיה לא נקלעה אליו כבר מעל למאה שנים. האחרון מסוג זה היה בשנת 1917, אז הייתה המהפכה הקומוניסטית בראשות לנין.

 הגורם העיקרי למשבר הוא כמובן הסנקציות הכלכליות, שבמסגרתו הוחרמו מאות מיליארדי דולרים רוסים שמוחזקים בחשבונות בנק במדינות המערב, שכעת מוקפאים ואי אפשר לעשות בהם שימוש.

רוסיה חדלות פירעון מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד