כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קליעים צה"ליים

פרטים חדשים על פציעת המפקד בהתקלות עם המחבלים

סנ"צ ש' נפצע לפני כעשרה ימים ליד ג'נין מירי מחבל. תחקיר האירוע בימ"מ חשף כי הפציעה נגרמה מירי לוחמים שניצבו מול ש', כאשר רסיס שניתז מכלי הרכב של המחבלים פגע בגופו. האירוע לא מוגדר ירי דו-צדדי

פרטים חדשים על פציעת המפקד בהתקלות עם המחבלים
כוחות צה"ל בג'נין צילום: דובר צה"ל

תחקיר הימ"מ בעקבות ההיתקלות לפני כעשרה ימים ליד ג'נין, שבה חוסלו שלושה מחבלים שתכננו פיגוע, מגלה כי מפקד הפלגה סנ"צ ש' לא נפגע מירי אחד המחבלים מטווח אפס, אלא כתוצאה מרסיסי ירי של חבריו. והפגיעה בריאה הגיעה משום שהאפוד לא כיסה את כל החזה. כך מדווח יוסי יהושוע ב-ynet ו"ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, הלוחמים פתחו באש מכלי רכב אחר שהשתתף במבצע, הקליעים פגעו ברכב של חמושים פלסטיניים - וכתוצאה מנתז נפגע הקצין. הרסיסים חדרו בנקודה שבה האפוד הקרמי לא הגן על סנ"צ ש', ולכן הוא נפגע קשה. הוא טופל על ידי פרמדיקים ולאחר מכן על ידי רופא מיחידת 669 במסוק שהעביר אותו לרמב"ם. בחסדי שמים חל שיפור משמעותי במצבו. במשפחתו מעריכים כי עד ליל הסדר הוא ישוחרר לביתו.

יוסי יהושוע מדווח, כי התקרית המדוברת לא מוגדרת בתחקיר ירי דו-צדדי או ירי בשוגג. עד לפני כשבוע היו משוכנעים שהפציעה נגרמה מירי של אחד המחבלים, מטווח קרוב. לאחר זמן התברר שמדובר בפגיעת רסיס ואז נותח האירוע מסרטים שהופקו ממצלמות הלוחמים.

כזכור ב-2 לאפריל לוחמי הימ"מ חיסלו שלושה מחבלים, חברי חולייה ליד ג'נין שהייתה בדרכה לבצע פיגוע בשומרון או במרכז הארץ. במהלך חילופי האש נפצעו שלושה לוחמים באורח קל וקצין נוסף, סגן ניצב ש' - באורח קשה.  התקרית התרחשה במסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ, צה"ל ושב"כ על פי מידע שהתקבל אודות חוליית מחבלים שבדרכה לבצע פיגוע בישראל.

הלוחמים ביצעו מעצר של הרכב בו נסעה החוליה בין ג'נין לטול כרם, אולם במהלך ביצוע המעצר נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ שהשיבו בירי. בקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו 3 מחבלים. ברכבם של המחבלים נתפס אמל"ח רב, נשקים ורימונים. במהלך קרב היריות נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, 3 באורח קל ולוחם נוסף באורח קשה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם.

ג'נין יחידה 669 מחבלים יוסי יהושוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד