ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"נדרוש בדיקה מקיפה"

יהודי שרצח ערבי מת בכלא, בני המשפחה זועמים

גור המל, שרצח ערבי בשנת תשנ"ט, נמצא הבוקר מת בתאו | בשל מצבו הרפואי, קבע בית המשפט דיון בעניינו ליום רביעי הקרוב, שם היה צפוי גור לדרוש לחייב את שב"ס להעניק לו טיפול | משפחתו: "הדם על הידיים של שב"ס"

יהודי שרצח ערבי מת בכלא, בני המשפחה זועמים
גור המל צילום: באדיבות המשפחה

גור המל, שנידון למאסר עולם בעקבות רצח ערבי בשנת תשנ"ט, מת הבוקר (שני) בתאו בכלא איילון. הוא נמצא ללא רוח חיים וכוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו. בני משפחתו טוענים כי מצבו הרפואי הדרדר לאחרונה והוא לא קיבל טיפול הולם משירות בתי הסוהר.

גור המל, בשנות ה-50 לחייו, יליד קיבוץ סעד ובבגרותו תושב גבעות היישוב איתמר. נשפט למאסר עולם, בעקבות רצח של ערבי בשנת תשנ"ט בשומרון, כנקמה ביום השלושים לרצח חבריו הראל בן נון ושלמה ליבמן הי"ד אשר נרצחו בשומרון בידי מחבלים, וביום הרצחו של דני ורגס הי"ד - מאבטח חברת החשמל סמוך לקרית ארבע.

גיסו, מאיר ליקסנברג הי"ד, נרצח בשנת תשס"א בפיגוע ירי בעת שעשה את דרכו בין היישוביים אלון מורה ואיתמר.

גור הגיש לאחרונה עתירה דחופה לבית המשפט על מצבו, ודרש לקבל טיפול רפואי. בית המשפט קבע דיון ליום רביעי הקרוב, שם היה צפוי גור לדרוש כי בימ"ש יחייב את שב"ס להעניק לו טיפול.

בני משפחתו טענו הבוקר כי רשלנות שב"ס היא שהביאה למותו. "הדם על הידיים של שב"ס. גור מתחנן ימים ארוכים לטיפול רפואי, ומקבל זלזול ובוז, אין מילים", אמרו בני המשפחה.

בימים האחרונים, וכן אמש והבוקר פנה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו בדרישה כי שב"ס יתן לו טיפול רפואי, ויפנה אותו לטיפול דחוף בבית החולים, כל פניותיו של עו"ד קידר נדחו. עו"ד קידר המלווה כעשרים שנה את האסיר אמר: "אנו נדרוש בדיקה מקיפה לבחינת סיבת המוות".

רצח כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד