כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
משנה קו

ביידן מחריף את הטון: "דיקטטור רוצח עם"

נשיא ארצות הברית אמר כי התקציבים של האמריקאים לא צריכים להיות תלויים בשאלה אם דיקטטור יבצע "רצח עם", ולמעשה בפעם הראשונה הגדיר כך את מה שנשיא רוסיה עושה באוקראינה. הוא הגיב לצעדי החירום שממשלו מקדם כדי לטפל בעליית מחירי הדלק: "זה יעזור לכמה אנשים"

ביידן מחריף את הטון: "דיקטטור רוצח עם"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, נשא הלילה נאום באיווה בו כינה בפעם הראשונה את הפלישה הרוסית לאוקראינה כ"רצח עם". למעשה, ביידן משנה את הקו ועובר להתקפה.

עיקר נאומו של הנשיא היה בעניין הצעדים החדשים שממשל מקדם כדי לטפל בעליית מחירי הדלק, שמגיעה בעקבות המלחמה באוקראינה. בין הצעדים עליהם הכריז הנשיא הוא הרחבת מכירות הדלק הביולוגי.

בדבריו נראה היה שביידן קושר את העלייה בעלויות הדלק ישירות למלחמתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוקראינה, ואמר כי התקציבים של האמריקאים לא צריכים להיות תלויים בשאלה אם דיקטטור "מבצע רצח עם" במדינה אחרת.

"התקציב המשפחתי שלך, היכולת שלך למלא את הטנק שלך, שום דבר מזה לא צריך להיות תלוי בשאלה אם דיקטטור מכריז מלחמה ומבצע רצח עם במרחק חצי עולם", אמר ביידן, מאוחר יותר בהתייחסו לעלייה בעלויות הדלק כ"עליית מחיר פוטין".

הנשיא הודה כי הוויתור החדש "לא יפתור את כל הבעיות שלנו", כשמדובר בעליית מחירי הדלק, "אבל זה יעזור לכמה אנשים. אני מחויב לעשות כל שביכולתי כדי לעזור".

ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה פוטין מחירי דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד