ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ישפיע על הקשרים עם רוסיה?

הדרישה של השגריר האוקראיני מבנט: "צעד פרובוקטיבי"

שגריר אוקראינה בישראל פנה באופן חריג לראש ממשלת ישראל בבקשה שישנה את תאריך ציון יום הניצחון על הנאצים: "עבור אוקראינה ציון השחרור בתאריך שנקבע על ידי הרוסים יהיה צעד פרובוקטיבי". לשכת בנט: "הופנה לשוחח עם השר אלקין"

הדרישה של השגריר האוקראיני מבנט: "צעד פרובוקטיבי"
נאום זלנסקי מוקרן בתל אביב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ללשכת ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט הגיעה בקשה מצד שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אתמול (שלישי) ובו בקשה לשנות את תאריך יום הניצחון על הנאצים.

לפי הדיווח ב"ישראל היום", קורניצ'וק ציין כי אוקראינה רואה בחגיגות המתוכננות השנה בארץ -9 במאי, לציון יום הניצחון על הנאצים, תאריך בעייתי.

ישראל מציינת על פי חוק, את יום הניצחון ב-9 במאי. תאריך זה נקבע בשעתו על ידי סטאלין ומקובל עד היום בחלק ממדינות ברית המועצות לשעבר, ובכלל זה באוקראינה. 

"עבור אוקראינה ציון השחרור בתאריך שנקבע על ידי הרוסים יהיה צעד פרובוקטיבי. אני מדגיש כי אינני מתערב בעניינים פנים ישראלים והמצב החוקי ברור לי. גם אצלנו נהגו לציין את ה-9 במאי", אמר השגריר בשיחה עם בכירים בלשכת בנט.

"אבל השנה, לנוכח מה שקורה, אנחנו גם פונים לווטרנים ואומרים להם שעבורנו התאריך בעייתי ואנחנו רוצים לציין את הניצחון ב-8 במאי, כמקובל במערב".

הזזה מסיבה אחרת, ובוודאי כמענה לפנייה אוקראינית, צפויה להשפיע על קשרי ישראל ורוסיה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ללשכת רה"מ הגיעה פנייה בנושא מטעם שגריר אוקראינה בישראל. השגריר הופנה להמשיך את השיח מול שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, היות והשר טיפל בעבר בחקיקה הקובעת את ציון יום הניצחון על הנאצים, וכן מעורה לעומק ביחסים בין המדינות".

שגריר אוקראינה נפתלי בנט מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד