י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתיחות לקראת ליל הסדר

מאמץ למנוע פיגועים: מבצע מעצרים נוסף ביו"ש

אמש חוסלו שלושה פלסטינים שניסו לפגוע בכוחות הביטחון. הבוקר נמשך מבצע המעצרים במטרה למנוע פיגועי טרור לקראת ליל הסדר וחג הפסח | בנט: "תופסים את המחבלים ואת סייעני הטרור בבתיהם"

מאמץ למנוע פיגועים: מבצע מעצרים נוסף ביו"ש
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (חמישי) במבצע המעצרים נגד פעילי טרור ברחבי יהודה שומרון, זאת לאחר יום מתוח מאוד, במהלכו נעצרו חשודים רבים וחוסלו שלושה מחבלים שניסו לפגוע בכוחות במהלך הפעילות. "צה"ל פועל בשעות האחרונות במבצע מעצרים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

בינתיים הפלסטינים מדווחים על שני מחבלים נוספים שחוסלו בג'נין, לאחר שככל הנראה ניסו לירות לעבר כוחות הביטחון.

במערכת הביטחון נמצאים עם "יד על הדופק" במטרה למנוע את הפיגוע הבא. החשש הוא כי גורמי טרור ינסו להוציא פיגוע לקראת ליל הסדר או במהלכו. במהלך הימים האחרונים הצליחו כוחות הביטחון לעצור פעילים שתכננו ואף היו בדרכם לבצע פיגועים. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הבוקר: "בכל הלילות השבוע לוחמי צה״ל מבצעים פעילות יזומה ברחבי יהודה ושומרון כדי לתפוס את המחבלים ואת סייעני הטרור בבתיהם".

אתמול, נזכיר, במהלך בפעילות של שב"כ בשיתוף הימ"מ וצה"ל, נעצר מעאד חאמד, תושב הכפר סלואד, כבן 33, פעיל טרור בארגון החמאס. מעאד היה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ב-29 יוני 15' בסמוך לישוב קידה, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ו-3 נוספים נפצעו באורך קל-בינוני.

מעאד היה כלוא בידי מנגנוני הבטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע. במהלך היום התקבל בשב״כ מידע אשר הצביע כי מעאד נמלט ממעצרו ברש״פ. על פי החשד, מטרת הימלטותו של מעאד היתה קידום פיגוע טרור כנגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי.

עם היוודע דבר בריחתו, הוביל שב״כ מבצע במטרה להביאו למעצר בישראל. לאחר מספר שעות נעצר מעאד ע"י לוחמי השב"כ, הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין. במקביל, נעצרו בכפר סילואד מספר פעילים נוספים החשודים בקידום פעילות הטרור יחד עם מעאד אשר הועברו לחקירת שב״כ.

בתוך כך, חרדי תושב ביתר עילית שנכנס אמש (רביעי) לכפר חוסאן הסמוך לעיר מגוריו, הותקף ע"י עשרות פלסטינים שניסו לבצע בו לינץ'. רק בנס הוא הצליח לברוח מהכפר ללא פגע. הרכב שבו נסע נשרף כליל.

מתיחות ביטחונית ליל הסדר פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד