כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הייתי מבולבל"

המחבל מפריז טען כי שינה את דעתו ברגע האחרון

המחבל האחרון ששרד אחרי פיגועים הקטלניים בפריז ב-2015 טען אמש בבית המשפט כי הוא שינה את דעתו לגבי ביצוע הטבח ברגע האחרון. "המטרה שקיבלתי הייתה ללכת לבית קפה ברובע ה-18, אבל החלטתי לא לעשות זאת"

משטרת פריז: אילוסטרציה
משטרת פריז: אילוסטרציה צילום: משטרת פריז

סלאח עבדסלאם טען אמש (רביעי) בבית המשפט המיוחד בפריז שדן על חלקו בפיגועי הטרור הנוראיים מ-2015, כי ברגע האחרון חזר בו מביצוע פיגוע התאבדות שאליו נשלח על ידי מפעיליו. הוא סיפר לשופט על רגעי החרטה. "אני נכנס לבית הקפה, אני מזמין משקה, אני מסתכל על האנשים סביבי, ואומר לעצמי: 'לא, אני לא הולך לעשות את זה'".

עבור התובעים בתיק, כולל יקיריהם של קורבנות הפיגועים בנובמבר 2015, בהם נהרגו 130 בני אדם, זו הייתה העדות שהם חיכו חודשים לשמוע. עבדסלאם, בן 32, סיפר על תוכניות הפיגוע בפריז ב-11 בנובמבר. זה קרה בפגישה בשרלרואה, בבלגיה, עם עבד אלחמיד שהואשם בתכנון הפיגועים. עד אז, אמר עבדסלאם, הוא חשב שהוא עומד להישלח לסוריה. במקום זאת, נאמר לו שהוא נבחר לבצע פיגוע באמצעות חגורת נפץ. "זה היה הלם עבורי, אבל בסופו של דבר הוא שכנע אותי", הוסיף. "בסופו של דבר קיבלתי ואמרתי, 'בסדר, אני אמשיך עם זה'".

אבל באותה פגישה לא נמסרו לו פרטים על יעדי התקיפה. הוא סיפר לבית המשפט כיצד לקח את מכוניתו ונסע ברחבי פריז באקראי עד שהיא התקלקלה. אחר כך הוא יצא והלך, אמר, ואמר שזיכרונותיו מאותה תקופה היו "מבולבלים". הוא אמר שהוא ידע מה הוא היה אמור לעשות. "אחי, הייתה לו חגורת נפץ, קלצ'ניקוב, אני ידעתי שהוא הולך לפתוח באש, אני ידעתי שהוא הולך לפוצץ את עצמו, אבל לא ידעתי את המטרות".

התוקפים רצחו 130 בני אדם בפיגועי התאבדות וירי באצטדיון סטאד דה פראנס, אולם הקונצרטים באטקלאן וברחוב של ברים ומסעדות ב-13 בנובמבר 2015, בזוועות נוראיות. אחיו הבכור של עבדסלאם, ברהים פתח באש במרפסת בית קפה לפני שפוצץ את עצמו.

בבית המשפט אמר נאשם אחר, מוחמד אבריני, שעבדסלאם פשוט לא התאמץ לעשות את הפיגוע. אבריני, שהואשם במתן נשק ותמיכה לוגיסטית לתוקפים, אמר כי ראה את עבדסלאם כשהופיע יום לאחר הפיגועים בדירת מסתור. "הוא היה מותש, עייף, הוא נראה חיוור" אמר אבריני בבית המשפט.

אחד ממארגני הפיגועים צעק עליו על כך שלא פוצץ את עצמו. "אני חושב שהוא אמר להם שחגורת הנפץ שלו לא עבדה", אמר אבריני. עבדסלאם אמר בבית המשפט בחודש שעבר כי למעשה הוא שיקר לגבי התקלה.

לאחר ששרד את המתקפה, ברח עבדסלאם למחוז מולנבק בבריסל שם גדל. הוא נלכד במרץ 2016. לצד עבדסלאם, נאשמים אנשים נוספים, על מתן תמיכה לוגיסטית לתכנון התקיפות, כמו גם אספקת נשק.

פיגוע פריז טבח פריז מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד