כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
טביעת הנעל שהובילה לפיענוח

מניסיון הדקירה ועד המעצר סמוך לנווה יעקב | כך נרצחו הזוג כדורי הי"ד

במשך כשלוש שנים חקרה המשטרה כל כיוון אפשרי, במטרה לפענח את רצח בני הזוג כדורי הי"ד, אך נתקלה במבוי סתום | לפני כשלושה שבועות, הגיעה הפרשה המזעזעת לסיומה | החל מניסיון דקירת הנערה ועד לטביעת הנעל שסגרה את המעגל | כך נרצח הזוג באכזריות

מניסיון הדקירה ועד המעצר סמוך לנווה יעקב | כך נרצחו הזוג כדורי הי"ד
זירת הרצח, המחבל צילום: פלאש 90, דוברות המשטרה

כשלוש שנים אחרי, מסע הרצח של המחבל מגיע לסיומו: יום רביעי, 9/1/2019, וסים אסעיד מגיע לשכונת ארמון הנציב בירושלים ומטרה אחת עמדה לנגד עיניו: לרצוח יהודי. המניע? דעותיו הקיצוניות המזוהות עם ארגון המדינה האסלאמית.

תחילה נתקל המחבל בנערה הדר בצלאל בת ה-15 ומנסה לרצוח אותה באמצעות סכין. מה שהציל את חייה של הצעירה היה הצווארון הרחב בבגדה, שמנע את הפגיעה החמורה. כשניסה לשסף את גרונה, החלה הנערה לצעוק בחוזקה ובכך למעשה הצליחה להבריח את המחבל.

הותר לפרסום: רצח הזוג כדורי בירושלים - פיגוע טרור של מחבל דאעש

זה היה הניסיון הראשון של אסעיד, בן 34 תושב חברון, לבצע רצח של יהודי. רק כשלוש שנים אחרי זה ייסגר מעגל סביב הרצח המזעזע, עם מעצרו לפני כשלושה שבועות בידי לוחמי משמר הגבול. הוא נעצר לאחר שרצח עובד זר ממולדובה ופצע עובד נוסף, אך רק בימים שלאחר מכן תתברר התמונה המלאה.

לאחר מעצרו מתברר כי יומיים לאחר הרצח המזעזע של בני הזוג כדורי, נעצר אסעיד בידי שירות הביטחון הכללי, ללא כל קשר לביצוע הפיגוע. בשב"כ, שנחשפים להזדהותו עם ארגון דאעש, מכניסים אותו למעצר מנהלי למשך כשלוש שנים. בכל העת ממשיכה המשטרה בחקירתה, במהלכה נעצרו מספר חשודים, ביניהם גם בנם של בני הזוג ורעייתו. אך שום דבר לא העלה חשד כי וסים אסעיד הוא המחבל המבוקש.

רצח בני הזוג כדורי

באותו רגע שבו נמלט מהמקום, בשל צעקותיה של הנערה בת ה-15, גמלה החלטה בליבו של אסעיד לחזור לשכונה ולרצוח יהודים אחרים. יום למחרת האירוע, לאחר שחזר לביתו בכפר א-ראם, הוא שב לאזור, וברחוב מרדכי אלקחי הוא מבחין באדם מבוגר, חבוש כיפה, כשהוא מוריד סלים מרכבו. היה זה יהודה כדורי הי"ד ששב מקניות ולא ידע שאלו הדקות האחרונות בחייו.

המחבל המתין פרק זמן מסוים, וברגע שיהודה יצא פעם נוספת במטרה לעלות לביתו עוד שקיות, נכנס אסעיד לבית, ורצח בדקירות סכין את האישה תמר. כאשר הוא מסיים את הרצח האכזרי, הוא מתחבא וממתין לבואו של יהודה.

יהודה, שמסיים לעלות את סלי הקניות, התיישב לאכול במטבח, בעוד המחבל ממתין בחדרם של בני הזוג. בשלב מסוים קם יהודה מהכיסא, וזה הרגע שבו המחבל מזנק עליו. בין השניים מתפתח מאבק שבסופו נרצח את יהודה באכזריות.

אחרי שסיים לרצוח את בני הזוג, אסעיד ללא ממהר לעזוב את המקום. הוא לא מהסס ונותר בדירה לשינת הלילה. בשעת בוקר מוקדמת הוא מתעורר, לוקח עמו צרור מפתחות, נועל את הדלת מבחוץ ועוזב את הזירה, בעוד בני הזוג שוכבים בתוכה ללא רוח חיים. בהמשך הוא זורק את המפתח ושב לביתו שבאזור חברון.

רצח עובד זר ממולדובה

לפני כחודש, בתאריך 21.3.2022 בלילה, התקבל במשטרה דיווח אודות אירוע אלימות בדירה בשכונת ארנונה בירושלים. במקום נמצאו שני פצועים כתוצאה מדקירות סכין, נתינים זרים ממולדובה שעובדים בארץ, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם. כוחות משטרה החלו באיסוף ממצאים וראיות והחקירה שנוהלה תחילה ע"י היחידה ללחימה בפשיעה במרחב קדם, הועברה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מספר שעות לאחר מקרה הרצח, נעצר באזור צפון ירושלים סמוך לשכונת נווה יעקב, וסים אסעיד. הוא נתפס בידי שוטרי מג"ב בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה. כשברשותו סכין.

במהלך חקירה משותפת שנוהלה בשבועות האחרונים במשטרה ובשב"כ, עלה החשד שאסעיד קשור לרצח העובד הזר - איוון טרנובסקי ופציעת אדם נוסף בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו. בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני.

מספר ימים לאחר מעצרו, במהלך חיפוש של כוחות הביטחון, נמצאו בבית אימו שבאזור חברון ספרי דת, ביניהם ספרי דאעש. בנוסף נמצא תיק גב, שקירב את המשטרה לפיענוח התעלומה.

הממצא הדרמטי ביותר שנמצא בבית האם הייתה נעל מסוימת, הנפוצה בעיקר ברשות הפלסטינית. במשטרה הכירו את הנעל, מאחר וטביעה של אחת כזאת נמצאה בבית משפחת כדורי. על הנעל, ששימשה את המחבל בזמן הצח, נמצא DNA של בני הזוג הי"ד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יהודה ותמר כדורי ז"ל רצח פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד