כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פיענוח דרמטי אחרי שלוש שנים

הותר לפרסום: רצח הזוג כדורי בירושלים - פיגוע טרור של מחבל דאעש

מקרה הרצח שזעזע את המדינה פוענח: מחבל פלסטיני, המזוהה עם ארגון דאעש, הוא שרצח את בני הזוג כדורי בירושלים לפני למעלה משלוש שנים | המחבל, שנעצר לפני מספר שבועות, עומד גם מאחורי ניסיון הרצח של הילדה הדר בצלאל יממה לפני רצח הזוג כדורי וכן רצח עובד זר

הותר לפרסום: רצח הזוג כדורי בירושלים - פיגוע טרור של מחבל דאעש
הלווית בני הזוג כדורי שנרצחו בי-ם צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

המשטרה ושירות הביטחון הכללי פענחו את רצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי לפני למעלה משלוש שנים בירושלים; ניסיון הרצח של הילדה הדר בצלאל יממה לפני כן, ומקרה רצח נוסף של עובד זר ממולדובה לפני כשלושה שבועות בשכונת ארנונה בעיר. כך הותר היום (חמישי) לפרסום. מאחורי הרצח עומד מחבל פלסטיני - וסים אסעיד, בן 34, תושב חברון, המזוהה עם ארגון דאעש.

המחבל נלכד בזכות ערנות של שוטרי מג"ב, אשר זיהו אותו באזור נווה יעקב בערב רצח העובד הזר, זאת בזמן שכוחות משטרה אחרים מטפלים בזירה בשכונת ארנונה. רק כמה ימים לאחר מכן החלה להתבהר התמונה המלאה. בכך פוענח אחד ממקרי הרצח שזעזעו את המדינה. היום (חמישי) הוגשה נגדו המחבל הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות.

מייד לאחר רצח הזוג כדורי הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. מאז ועד לאחרונה, בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה ושימוש בכל האמצעים במטרה להגיע לפיענוח המקרה.

לפני כחודש, בתאריך 21.3.2022 בלילה, התקבל במשטרה דיווח אודות אירוע אלימות בדירה בשכונת ארנונה בירושלים. במקום נמצאו שני פצועים כתוצאה מדקירות סכין, נתינים זרים ממולדובה שעובדים בארץ, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם. כוחות משטרה החלו באיסוף ממצאים וראיות והחקירה שנוהלה תחילה ע"י היחידה ללחימה בפשיעה במרחב קדם, הועברה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מספר שעות לאחר מקרה הרצח, נעצר באזור צפון ירושלים, וסים אסעיד. החשוד נעצר ע"י שוטרי מג"ב בעוטף מחוז ירושלים בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה. ברשותו של החשוד נתפסה סכין.

החשוד הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע. אסעיד נעצר ארבעה ימים לאחר ששוחרר ב-17/3/22 ממעצר מנהלי של למעלה משנתיים בשל מעורבותו בפעילות טרור - שאינה נוגעת למעשים המפורטים.

במהלך חקירה משותפת שנוהלה בשבועות האחרונים במשטרה ובשב"כ, עלה החשד שאסעיד קשור לרצח העובד הזר - איוון טרנובסקי ופציעת אדם נוסף בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו. בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני.

עוד בנושא:

במסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירתו בשב"כ ויחידה המרכזית של מחוז ירושלים כי במהלך ינואר 2019 רצח אסעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדורי בדקירות סכין בביתם בירושלים בפיגוע דקירה. עוד עלה כי יום קודם לכן ניסה אסעיד לדקור את נערה הדר בצלאל. באותו אזור והוביל לפציעתה, זאת גם כן על רקע לאומני.

יצוין כי בין השנים 2015 ל-2018 נאסר אסעיד בשל פעילות בתשתית המדינה האיסלמית אשר תכננה לבצע פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל, נעצר ברש"פ למספר חודשים ובינואר 2019, מספר חודשים לאחר שחרורו מהכלא בישראל ומספר ימים לאחר שחרורו ממעצר הרש"פ, אסעיד נעצר שוב ע"י כוחות הביטחון בישראל, הועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין. עם סיום תקופת המאסר - הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר כאמור רק לאחרונה.

המחבל וסים אסעיד

בחקירתו של המחבל עלה כי פעילותו נבעה מתמיכתו באידיאולוגיית המדינה האיסלמית, אליה נשבע אמונים בעבר.

החקירה שהושלמה בימים אלו בסיוע של מערך הזיהוי הפלילי במשטרה והמכון לרפואה משפטית, נוהלה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים שהגישו היום בבימ"ש הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום.

רצח בני הזוג כדורי

בני הזוג בשנות ה-70 לחייהם נמצאו בשעות אחר הצהרים של יום ראשון, ז' בשבט תשע"ט, כשהם דקורים וללא רוח חיים, בביתם ברחוב מרדכי אלקחי בירושלים. צוותי מד"א קבעו את מותם ונפתחה חקירת משטרה אינטנסיבית. במשטרה העריכו בתחילה כי בני הזוג נרצחו יומיים קודם לכן.

תחילה חשדה המשטרה בפועל ערבי, תושב מזרח ירושלים, שעבד בניקיון באזור ביתם של בני הזוג במשך כ-20 שנה והוא נעצר כחשוד ראשון במעשה. המשטרה האריכה את מעצרו 5 פעמים - אולם בסופו של דבר הוברר כי אינו מעורב ברצח והוא שוחרר. כחודש ושבוע לאחר הרצח נעצרו גם בנם של בני הזוג ורעייתו אך השניים שוחררו.

כשנה לאחר הרצח עצרה המשטרה שלושה חשודים שאינם קשורים לבני המשפחה ביניהם עבריין מורשע, אך הם שוחררו למחרת לאחר שלא נמצאו ראיות נגדם. כמה חודשים לאחר מכן פרסמה המשטרה סרטון שבו נראה אדם עובר סמוך למקום הרצח, וביקשה את עזרת הציבור באיתורו. בראשית שנת 2021 פרסמה המשטרה קלסתרון של החשוד ברצח.

 

שב"כ דאעש יהודה ותמר כדורי ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד