י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטעיית האזרחים

זו תגובת בנט לבג"ץ | הליכוד: "משקר כמו שהוא נושם"

המדינה הגישה הערב את תגובתה לבג"ץ בעניין העתירה באשר למעמד ביתו של ראש הממשלה בנט ברעננה, לפי התשובה, הבית לא מהווה מעון רשמי לצורך הפגנות, אך טוענים כי נפלה "שגגה" בכך שלא ציינו בתגובה הקודמת שהשירותים שניתנים לביתו הם כמו למעון רשמי | פרקליטם של השכנים: "המדינה ממשיכה להטעות את בית המשפט" | בליכוד תוקפים את בנט והתקשורת שמשתיקה את השערוריה

זו תגובת בנט לבג"ץ | הליכוד: "משקר כמו שהוא נושם"
העיר רעננה במבט מלמעלה צילום: משה שי, פלאש 90

בתגובה לעתירה לבג"ץ בעניין הגדרת ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה כמעון ראש הממשלה הרשמי, משיבה הערב (חמישי) המדינה לבג"ץ כי ביתו לא מהווה מעון פרטי להפגנות, למרות שבנט אמר בעצמו בראיון מצולם שהבית שלו הוא המעון הרשמי כרגע.

במסגרת התגובה משיבה המדינה: "המעון ברעננה אינו מהווה מעון רשמי לצורך קיום הפגנות במקום, אלא עודנו בית פרטי המשמש את ראש הממשלה ומשפחתו בנסיבות אשר נוצרו".

עוד משיבה המדינה בשמו של בנט: "היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה קבעה כי כל עוד נבצר מראש הממשלה לעבור להתגורר במעון הרשמי, על המשרד לספק ולממן לו במעונו הפרטי את מלוא השירותים הדרושים לביצוע תפקידו, למגוריו ולמגורי משפחתו, ולתת לו ולמשפחתו את כל הזכויות העומדות לראש הממשלה במעונו הרשמי".

"עמדה זו אושרה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה בתקופת היועץ הקודם, ובשל שגגה היא לא הועברה לפרקליטות ולא הייתה מוכרת לה, ולא זכתה להתייחסות בתגובות המדינה לבית המשפט בהליך. המשיבים מצרים על כך", כתבו בתגובה.

המדינה טוענת כי השיפוצים שנערכים בבית של בנט הם מטעמי אבטחה בלבד: "סידורי האבטחה בבית ראש הממשלה ברעננה בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים".

עוד הבהירו, "לראש הממשלה בנט אין כל מעורבות בייזום הבינוי שנערך בביתו ברעננה. עמדת גורמי הביטחון היא שכרגע במצב המעון בבלפור, אין לאפשר מגורים של ראש הממשלה".

עו"ד אוריאל חור ניזרי, המייצג את שכניו של ראש הממשלה בנט מסר בתגובה: "נדהמנו מתגובת המדינה, אשר מודה שלא אמרה אמת לבג"ץ ומתרצת זאת ב'שגגה', כאשר בפועל ממשיכה המדינה להטעות את בית המשפט לאחר ש"בעל הדין" מטעמה רוה"מ נפתלי בנט הודה, כי הבית ברעננה הינו 'המעון הרשמי'".

"אף בתשובתה מציינת המדינה, כי המעון הרשמי הוא המעון ברעננה שכן לדבריה נבצר מרוה"מ בנט לגור בבלפור וכאשר בפועל התייחסו במדינה למעון ברעננה כמעון הרשמי, ובתגובתה מציינת המדינה, כי בפועל המעון הרשמי הינו המעון ברעננה. שכן, הועברו תקציבים למעון ברעננה מאחר והוא הפך למעון הרשמי בפועל. העברת כספים זאת, הינה ראיית הזהב ונעשתה בניגוד לחוק ותוך הטעיה והסתרה מבג"ץ עובדה בה אף מודה המדינה בעצמה".

"מתגובת המדינה עולה עוד, כי לא זו בלבד והוצגו מצגי שווא לבית המשפט, אלא ממשיכים הם להטעות את בית המשפט, כאשר בכותרת המסמך כותבים כי המעון הרשמי הינו בירושלים, אך בפועל מפרטים מדוע רעננה הינו המעון הרשמי. על כך נאמר מה שהולך כמו מעון רשמי, ונראה כמו מעון רשמי ועושה קולות של מעון רשמי זהו מעון רשמי".

"ניכר כי המדינה בוחרת פעם נוספת שלא לומר אמת לבית המשפט, תוך אף שמנסים להציג מצג שווא לפיו השב"כ היה היוזם של העברת המעון הרשמי לרעננה, אלא שבפועל מיחסים את ההחלטה לאזרח ולא לאיש כוחות הביטחון, מה ששומט את הקרקע מתחת לטענה. נראה שאין גבול שלא נחצה במסגרת התנהלות המדינה, ויש להצטער על כך. למותר לציין, כי מרגע בו אושרו התקציבים לבית ברעננה, אזי לא מדובר בבית פרטי אלא במעון רשמי", הוסיף עו"ד חור ניזרי.

הליכוד: "בנט משקר כמו שהוא נושם"

בליכוד מסרו בתגובה: "בנט משקר כמו שהוא נושם, הוא שיקר לבוחריו ושיקר לבג"צ פעמיים. אפילו התשובה השקרית שלו היום לבית המשפט מוכיחה שבנט השקיע 50 מיליון שקלים מכספם של אזרחי ישראל בבית הפרטי שלו ברעננה".

עוד הוסיפו לתקוף: "מבחינת בנט הבית הפרטי שלו ברעננה הוא ״מעון רשמי״ כשמדובר בכספי המדינה, בקניית רהיטים יוקרתיים ובהשבחת הבית שלו בעשרות מיליוני שקלים, ו"מעון פרטי" כשמדובר בחובות שמוטלות עליו - כמו הזכות להפגין או החובה בשקיפות מלאה ביחס להוצאות".

"כמובן שערוצי התעמולה, שפתחו מהדורות על כל קרטון חלב של נתניהו, לא יתייחסו ולו במילה לשוד הגדול של 50 מיליון ש״ח מאזרחי ישראל על ידי בנט". כך לשון תגובת המפלגה.

מעון ראש הממשלה רעננה עתירה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד