כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"המספר הירוק"

חדש: הנחה של יותר מ-100 אלף ש"ח במעבר לרכב חשמלי

משרד התחבורה יעניק הנחה של 50% ברכישת זכות ציבורית ("מספר ירוק") למונית המונעת בחשמל, במקום בבנזין או דיזל. מדובר בהטבה משמעותית בשווי של כ-125 אלף ש"ח

חדש: הנחה של יותר מ-100 אלף ש"ח במעבר לרכב חשמלי
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד התחבורה מקדם מיזם שבמסגרתו, 500 הראשונים שיבקשו רישיון להפעלת מונית בהנעה חשמלית מלאה, ייהנו מהנחה של 50% באגרת הרישיון. עלות "מספר ירוק" (רישיון להפעלת מונית בישראל) עומדת כיום על כ-248 אלף שקלים, כך שמדובר בהטבה משמעותית בשווי של כ-125 אלף ש"ח.

במשרד התחבורה הודיעו כי בימים הקרובים יפרסמו להערות הציבור את תזכיר החוק, המעניק למבקשי רישיונות להפעלת מונית ("מספר ירוק"), הנחה של 50% באגרת הרישיון, למי שיפעיל מונית המונעת בחשמל. לאחר קבלת הערות הציבור ודיון מקצועי בהן, יובא תזכיר החוק לאישור הממשלה לקידום הליכי החקיקה.

על פי המשרד, מוניות הספיישל, הן אמצעי תחבורה עירוני מובהק. הנסועה השנתית הממוצעת שלהן בישראל גדולה פי חמישה מהנסועה של רכב פרטי, רובן מונעות בדיזל והן אחראיות לחלק משמעותי מזיהום האוויר בערים הגדולות. לפיכך יש חשיבות רבה למעבר למוניות חשמליות שקטות ונקיות. משרד התחבורה מקדם גם חקיקה שתאפשר הפעלת מוניות חשמליות אוטונומיות כבר בעתיד הקרוב.

נתון מעודד נוסף הוא אורך השימוש הקצר במונית, העומד על 2.6 שנים, לעומת 6.7 שנים ברכב פרטי. התחלופה הגבוהה שלהן תאפשר להשפיע בתוך זמן קצר על נתח גדול מצי המוניות, ותתרום להפחתת זיהום האוויר וגזי החממה שמקורם במוניות. נוסף לחיסכון בדלק, גם עלות התחזוקה השוטפת של המונית חשמלית נמוכה יותר.

מאפייני השימוש במונית תואמים את טווח הנסיעה הממוצע של הסוללה. לרשות הנהגים עומדות כיום 840 עמדות טעינה ברחבי הארץ, ובחודשים הקרובים עם הקמת עמדות טעינה נוספות, יגיע מספרן ל- 2,000 עמדות.

משרד התחבורה רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד