י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החלטה חסרת משמעות

מועצת השורא החליטה: כך יפחת הלחץ על רע"מ; במשותפת לועגים

במועצת השורא קיבלו החלטה שרע"מ תקפיא בינתיים את חברותה בקואליציה, והחליטו גם להקפיא את הפעילות הפרלמנטרית בכנסת ולנסות לגייס את 'הרשימה המשותפת' למהלך של פרישה מהכנסת. ההחלטה נועדה אך ורק להרגיע את הלחץ להפלת הממשלה באופן מיידי

מועצת השורא החליטה: כך יפחת הלחץ על רע"מ; במשותפת לועגים
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועצת השורא, המועצה הרוחנית של התנועה האסלאמית והזרוע הפוליטית שלה בכנסת - מפלגת רע"מ דנה הערב (ראשון) בקריאות לצאת מהממשלה, וקיבלה החלטה שאין לה משמעות, לפחות לא בזמן הקרוב.

המועצה החליטה כי רע"מ תקפיא את השתתפותה בקואליציה, ובנוסף גם את הפעילות הפרלמנטרית בכנסת בעקבות המצב הביטחוני והמהומות באל-אקצא. בנוסף סוכם שהמפלגה תנסה לרתום את הרשימה המשותפת להכרזה על התפטרות כללית מהכנסת.

משמעות ההחלטה להקפאת החברות בכנסת היא שרע"מ לא תשתתף בהצבעות במליאה ובוועדות הכנסת, וכן לא תיקח חלק בכל פעילות פרלמנטרית אחרת במשכן.

אלא שאין להחלטה על הקפאת ההשתתפות בקואליציה שום משמעות, לפחות לא בתקופה הקרובה, בגלל שהכנסת נמצאת בפגרה ולא ניתן להחליפה או לפזר אותה באמצעות הצבעה. כך גם ההחלטה על התפטרות מהכנסת, מלבד המחאה.

יתרה מכך, לפי הדיווח של העיתונאי מיכאל האוזר טוב ב'הארץ', הקפאה צפויה להימשך שבועיים, אז הרמדאן יסתיים ומועצת השורא תתכנס מחדש ותחליט על חזרה לקואליציה.

המשמעות שכן יכולה להיות להחלטה היא דווקא נגד רע"מ. ההחלטה של מועצת השורא עשויה להוביל לח"כים בימין להיכנע ללחץ ולפרוש, כיוון שהם רואים שלכאורה רע"מ בדרך החוצה והקואליציה תתפרק ממילא.

ברשימה המשותפת לעגו לרע"מ על ההחלטה חסרת המשמעות. יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה כתב: "לא להגיע לכנסת בפגרה. החלטה דרמטית".

מהמפלגה נמסר: "ההצגות של עבאס לא יעברו - לא אצלנו ולא בחברה הערבית".

מנסור עבאס מפלגת רע"מ קואליציה הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד