כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברקע המתיחות הביטחונית

כוננות גבוהה: אלפים בברכת כהנים בכותל המערבי | שידור חי

אלפי מתפללים משתתפים בשעה זו במעמד ברכת הכהנים ברחבת הכותל המערבי בירושלים. ברקע המתיחות: המשטרה ערוכה בכוננות גבוהה בבירה | במערכת הביטחון דרוכים לקראת אפשרות של חידוש המהומות במזרח ירושלים | צפו בשידור חי מהמעמד המסורתי ברחבת הכותל 

ברכת כהנים בכותל, אשתקד
ברכת כהנים בכותל, אשתקד צילום: ישי ירושלמי

כוננות שיא בבירה: צוותי משטרה גדולים פרוסים בכוחות מתוגברים לקראת ברכת הכהנים שמתקיימת בשעה זו בכותל המערבי בהשתתפות אלפי מתפללים, ברקע המתיחות הביטחונית בירושלים ובשאר רחבי הארץ. נכון לשעה זו לא נרשמו אירועים חריגים, פרט לכמה מקרים של יידוי אבנים בשטח הר הבית. הבוקר נפתח ההר ליהודים, למרות איומי הפלסטינים להבעיר את השטח.

אתמול, במספר תקריות שונות, הותקפו יהודים שעשו את דרכם לכותל המערבי. שבעה נוסעים נפצעו לאחר שנפגעו מאבנים שיודו לעבר מספר אוטובוסים שעשו את דרכם ממרכז ירושלים לכיוון הכותל. לפחות שלושה אוטובוסים ניזוקו וחלונותיהם נופצו. מאוחר יותר הותקפו שלושה מתפללים חרדים שהיו בדרכם לתפילה בכותל המערבי ע"י פורעים ערבים שארבו להם באחת מסמטאות העיר העתיקה.

"אין ספק שאנחנו חווים רמדאן מורכב ומאתגר", אמר אמש מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן. "היו לא מעט אירועים שטופולו נקודתית אך אנחנו ערוכים גם לימים מאתגרים נוספים. אני קורא למנהיגים, נבחרי הציבור ואנשי הדת לגנות את המסיתים". ניצב דורון תורג'מן המחוז סירב להגיב לחבר הכנסת איתמר בן גביר, שאיים לפתוח לשכה בשער שכם. "אני לא מתכוון לענות לאף חבר כנסת. לא לבן גביר ולא לאף רחד אחר. אלא מנהל איתו שיח ומצפה מנבחרי הציבור לגלות אחריות".

אתמול קיים ראש הממשלה נפתלי בנט חיתוך מצב נוכח האירועים האלימים בירושלים. גורמי הביטחון הציגו את עיקרי תמונת המצב המודיעינית והפעילות המבצעית במוקדים השונים. ראש הממשלה הדגיש, כי יש להמשיך ולעשות כל מאמץ על מנת לאפשר לבני כל הדתות לחגוג ולציין את מועדיהם הדתיים בירושלים. עוד הדגיש רה"מ, כי יש להמשיך ולטפל בפורעים שמפרים את הסדר הציבורי ומנסים לפגוע בשגרת החג, וכן הנחה לתגבר את אבטחת האוטובוסים לכותל ולעיר העתיקה.

ראש הממשלה הנחה להמשיך את הטיפול בגורמים מסיתים שמפיצים חדשות כזב (פייק ניוז) וסרטונים ערוכים על אלימות כנגד מתפללים מוסלמים במטרה להלהיט את השטח ולפגוע בשגרת הרמדאן. ראש הממשלה, נפתלי בנט: "משימת העל היא מתן ביטחון לאזרחי ישראל בכל רחבי הארץ. כוחות הביטחון ממשיכים לקבל מהדרג המדיני יד חופשית לכל פעולה שתעניק ביטחון לאזרחי ישראל. אנחנו פועלים להרגעת השטח מחד, ומאידך פועלים באופן נחרץ נגד גורמים אלימים. כוחות הביטחון ערוכים לכל תרחיש".

ברכת כהנים חול המועד פסח שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד