י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האלמנה תיעדה

פורעים השחיתו את האנדרטה לזכרו של הנרצח · צפו

פורעים ערבים השחיתו את האנדרטה בשומרון לזכרו של הרב רזיאל שבח הי"ד, כשהם ריססו אותה בצבע אדום שנראה כמו דם. תושבי הישוב שבו התגורר המנוח הגיעו והתפללו במקום | אלמנתו יעל שבח: "תחושה שמציפה מחדש את כל אירועי העבר"

פורעים השחיתו את האנדרטה לזכרו של הנרצח · צפו
האנדרטה צילום: מתוך הטוויטר של שחר גליק

במהלך הלילה הושחתה האנדרטה שהוקמה לזכרו של הרב רזיאל שבח הי"ד, שנרצח לפני ארבע שנים סמוך לישוב בו התגורר - חוות גלעד שבשומרון. מכריו ושכניו הגיעו וקיימו תפילה ליד האנדרטה.

האנדרטה הושחתה על ידי פורעים, ככל הנראה ערבים, שריססו אותה בצבע אדום. בתגובה להשחתת האנדרטה, הגיעו למקום במהלך הבוקר שכניו לשעבר של רזיאל, תושבי הישוב חוות גלעד. התושבים חסמו את הכביש וערכו במקום תפילת שחרית במחאה על המעשה הנפשע.

מתוך הטוויטר של יעל שבח.

במהלך החסימה הגיעו שני ערבים וניסו ליידות אבנים אל עבר המתפללים, אך לא נגרם נזק ברכוש ובנפש. אחד המחבלים נתפס במקום ואחרי השני מתנהל מצוד במטרה לתופסו.

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל, הגיעה יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תיעדה את התפילה ואמרה: "התעוררנו הבוקר וגילינו את האנדרטה מחוללת לחלוטין. משהו ריסס עם צבע אדום שקשה להתעלם מהתחושה של הצבע המטפטף למטה ונותן תחושה של דם. תחושה שמציפה מחדש את כל אירועי העבר. עם כל זה, ועם כל הכאב, אנחנו זוכרים שאנחנו עדיין כאן ונמשיך להיות כאן ללא פחד. אנחנו נמשיך לשים להם את האצבע בעין הזאת, וננקה את האנדרטה ונשפר את המקום על אפם ועל חמתם של המחבלים".

מתוך הטוויטר של שחר גליק.

יעל שבח רזיאל שבח חילול אנדרטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד