י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בנט ושקד לא יופיעו

לאחר ביקורת השופטים: שיקלי משך את העתירה

בית המשפט העליון דן היום בדרישתו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי לחייב את ראש הממשלה ושרת הפנים להשתתף בדיון בעניין פרישתו מימינה, ובבקשתו לדחות אותו. בהמלצת השופטים - הוא החליט לחזור בו מהעתירה תוך שמירה על טענותיו

לאחר ביקורת השופטים: שיקלי משך את העתירה
שיקלי מגיע לבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי משך היום (ראשון) את עתירתו שעסקה בדיון על הכרזתו כח"כ פורש תוך שמירה על טענותיו. זאת לאחר המלצת השופטים.

בג"צ דן בדיון קצר בעניין דרישתו של שיקלי לחייב את רה"מ בנט ושרת הפנים שקד להגיע לדיון כעדים מטעמו בדיון בוועדת הכנסת בעניין פרישתו, שאמור להתקיים מחר בבוקר, ולדחות גם כן את הדיון.

השופטים שדנו בעתירה מתחו ביקורת על עתירתו טרם התקיים בכלל הדיון על פרישתו. השופט עמית הגדיל לעשות וביקש משיקלי דוגמא למקרה בו, "בית המשפט אמר לוועדה בכנסת לא לדון במשהו".

"התערבות, אם תהיה, היא רק אחרי קבלת ההחלטה", הבהיר השופט פוגלמן. בעקבות הביקורת ולאחר שהשופטים המליצו לו לעשות זאת ולא יתנו את פסק הדיון היום, שיקלי משך את עתירתו באמצעות עורך דינו גיא בוסי.

קודם לכן השיבה הכנסת בעניין העתיקה כי אין עילה להתערבות שיפוטית, וכי על פי ההלכה הפסוקה, התערבות שיפוטית בהליך פנים-פרלמנטרי תיעשה "שפיטה" במקרים חריגים ביותר.

 

עמיחי שיקלי בית המשפט העליון עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד