כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מזמן לא ממשלת שינוי"

סילמן נגד בנט: "מנסה להפוך אותי לאישה חלשה"

חברת הכנסת עידית סילמן, שפרשה מהקואליציה, תוקפת את ראש הממשלה שטוען כי פרישתה באה בעקבות לחצים שעברה מצד האופוזיציה. היא מבקרת גם את הממשלה: "על מי הם עובדים כאן?"

סילמן נגד בנט: "מנסה להפוך אותי לאישה חלשה"
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

כשלושה שבועות לאחר שפרשה מהקואליציה במפתיע, חברת הכנסת עידית סילמן חוצה באופן רשמי את הקווים ועוברת למתקפה על ראש הממשלה נפתלי בנט, שמסביר את פרישתה בגלל הלחצים החמורים שעברה מצד חברי האופוזיציה.

בנט הסביר בכל הראיונות שהעניק לאחרונה לתקשורת את פרישתה של סילמן, בכך שהיא באה בעקבות לחצים גדולים שספגה בימין. יו"ר הקואליציה לשעבר מצוטטת ברשת ב' בשיחות סגורות, בהן היא תוקפת בתגובה את נפתלי בנט שעדיין ראש מפלגתה.

"ניסיון להפוך אותי לאישה חלשה ונלחצת ולשדר שהמהלך לא היה אידיאולוגי", אומרת סילמן בשיחות הסגורות. היא גם תוקפת את הממשלה ואומרת: "‏כבר מזמן לא ממשלת שינוי ולא ממשלת ריפוי, על מי הם עובדים כאן?".

שלשום היא הגיבה בחגיגת המימונה של 'מרכז בני עקיבא' לפרישתה, ואמרה, "במסיבת הסידור של ביתי לא מזמן דיברו על אותו נער שנכנס, על פי סיפור הבעל שם טוב, לבית הכנסת ושרק בתפילת יום הכיפורים, ואנשים שם שחושבים על הרבה דברים ברומו של עולם באותו רגע, והילד אותו ילד שבא וצועק את אותה צעקה ובעקבות זה על אף שבתחילה כועסים עליו, מוחלים לו".

"אני חייבת לומר שבתקופה האחרונה עברנו ימים לא קלים גם ברמה הפוליטית. אני יכולה לומר שזה אחד הסיפורים שאני זוכרת משחר ילדותי, אני זוכרת שהרב קליין (ראש האולפנה שבה למדה) היה חוזר על הדברים האלה. אני חושבת שמה שאנחנו סופגים ומתחנכים בו בצעירותנו ונותר בנו כל הזמן, בעיקר מגיע אצלנו גם ברגעים המשמעותיים של החיים. רגעים שבהם הרבה פעמים אנחנו צריכים לצעוק את אותה צעקה אולי במקום שריקה, ולבוא ולומר את הדבר האמיתי שנמצא על ליבנו".

לדבריה, "אולי לא הצלחתי לשרוק אבל הצלחתי לצעוק את הדברים שהיו על ליבי וזה בזכות אותם מחנכים גדולים שהיו לנו. אנשים שהיו איתנו לאורך הדרך במשך שנים ולא ויתרו עלינו אף פעם גם כשהיינו במקום כזה או במקום אחר ותמיד הזכירו לנו מאין בנו ולאן אנו הולכים ובעיקר לפני מי אנחנו עתידים לתת דין וחשבון". כך סילמן.

עידית סילמן נפתלי בנט קואליציה ממשלת השינוי ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד