א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"מי מקבל פה החלטות?"

נציגת המדינה הודתה בבג"ץ: שיפוץ הבית ברעננה, ללא אישורים

בית המשפט העליון דן היום בעתירת שכני ראש הממשלה לעצור את השיפוצים בבית ברעננה, נציגת המדינה הודתה כי בעוד שהעבודות בביתו של ראש הממשלה בנט לקראת הסוף, הליכי ההיתר רק בראשיתם. שופטי ביהמ"ש העבירו ביקורת על ההתנהלות "מי מקבל את ההחלטות?"

נציגת המדינה הודתה בבג"ץ: שיפוץ הבית ברעננה, ללא אישורים
הפגנה סמוך לביתו של בנט צילום: vshalom Sassoni/Flash90

בית המשפט העליון דן הבוקר (שני) בעתירת שכניו של בנט ברעננה שהגישו בקשה בהולה למתן צו ביניים לעצירת עבודות השיפוץ בביתו הפרטי שהפך למעון ראש הממשלה הרשמי. השכנים טוענים באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי כי ההחלטה לבנות מעון חדש לראש ממשלה ברעננה, אינה חוקית.

בתשובת המדינה לבג"ץ הובהר גם כי בביתו של בנט ברעננה נערכת בנייה מטעמי אבטחה. "סידורי האבטחה בבית ראש הממשלה ברעננה בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, ותוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים, ככל הניתן", נכתב. "יצוין כי סידורי אבטחה הונהגו גם בבתיהם הפרטיים של ראשי ממשלה קודמים, על בסיס הערכת האיום ויתר הנסיבות הרלוונטיות, ומכל מקום יודגש ויובהר כי לראש הממשלה לא הייתה כל מעורבות בייזום הבינוי שנעשה במקום".

המדינה הדגישה בתגובתה כי המעון ברעננה אינו נחשב ל"מעון רשמי" כחלק מסמלי השלטון, אלא בבית פרטי המשמש את ראש הממשלה ומשפחתו. בנסיבות שנוצרו, כך הודגש בתגובה, נקבע כי יש להעמיד בו לעת הזו את מלוא השירותים הנדרשים לביצוע תפקידו, למגוריו ולמגורי משפחתו, ולתת לו ולמשפחתו את כל הזכויות העומדות לראש הממשלה במעונו הרשמי.

עוד בנושא:

השופטים הביעו תמיהה על כך שעבודות השיפוץ בבלפור טרם התחילו ואמרו כי מדובר ב"אבסורד". לקראת סוף הדיון השופט עופר גרוסקופף אמר: "מצד אחד כתבתם שהעבודות כמעט הסתיימו, ומצד שני שההיתרים עדיין בראשיתם". נציגת המדינה הודתה: "זה המצב". השופט גרוסקופף תהה: "זה לא אמור להיות הפוך?", השופט אלרון הצטרף ושאל: "מי מקבל פה החלטות?".

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות המדינה את תשובתה לבג"ץ בנושא מעמדו של ביתו של ראש הממשלה ברעננה, במקביל לשיפוצים במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. "עמדת המשיבים היא כי המעון ברעננה אינו מהווה מעון רשמי לצורך קיום הפגנות במקום, אלא עודנו בית פרטי המשמש את ראש הממשלה ומשפחתו בנסיבות אשר נוצרו", נכתב בתשובה.

עוד נכתב: "בנסיבות אשר נוצרו, יש להעמיד בו לעת הזו את מלוא השירותים הדרושים לביצוע תפקידו ולמגוריו ומגורי משפחתו, ולתת לו ולמשפחתו את כל הזכויות העומדות לראש ממשלה במעונו הרשמי".

לפני כשבועיים, עורך הדין אוראל ניזרי המייצג את שכניו של בנט בעיר, טען בראיון עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים כי ראש הממשלה "שיקר" כשהשיב בעתירה לבג"ץ כשהבהיר בעתירה כי הבית ברעננה הוא מעונו הפרטי ולכן אי אפשר להפגין ליד ביתו ובנוסף טען כי לא ניתן לקיים דיון בדבר השיפוצים מאחר ומדובר "בבוטקה של שומר".

בית המשפט העליון מעון ראש הממשלה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד