י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל אסון מירון

הרבי הזכיר את 'מכתב השלום' שכתב הרבי מלונדון בבית החולים

הרבי מזוטשקא עורר את הציבור ב'נעילת החג' בנושא בין אדם לחברו והתייחס בדבריו למכתבו של האדמו"ר מויז'ניץ לונדון, שנכתב מתוך בית החולים, ושבו עורר את עם ישראל לשלום ואחדות. האזינו

הרבי הזכיר את 'מכתב השלום' שכתב הרבי מלונדון בבית החולים
טיש נעילת החג בזוטשקא צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מזוטשקא התייחס במהלך עריכת השולחן הטהור ב'נעילת החג' למכתבו של האדמו"ר מויז'ניץ לונדון, שנכתב בתחילת החודש מתוך כותלי בית החולים ושבו עורר את עם ישראל לשלום ואחדות.

במסגרת דברי החיזוק, הרבי עורר את החסידים בעניינים הצריכים חיזוק, הן בעניינים שבין אדם לחברו והן בעניינים שבין אדם למקום.

הרבי הזכיר גם את האסון הנורא שהתרחש בל"ג בעומר האחרון בהר מירון, בו נהרגו 45 בני אדם, וביקש מהציבור להרבות בשלום ואחווה בעקבות האסון.

כמו כן, האדמו"ר התייחס לפגעי הטכנולוגיה וביקש מהציבור להתחזק בעניין.

כזכור, בתחילת החודש דיווחנו כי האדמו"ר מויז'ניץ לונדון, השוהה בבית חולים בבריטניה לצורך סדרת טיפולים רפואיים, פרסם מכתב ל"כל עם ישראל", בו הוא מבקש לנקוט בדרכי שלום ולהרבות אחווה בין חלקי העם.

במכתב, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הרבי ציין כי חשב על היוזמה במהלך שהותו בבית החולים ואף התייעץ עם גדולי ישראל האם לפרסם את המכתב. זאת, בעקבות כך ש"המצב של שלום ואחדות בזמנינו הוא איום ונורא, ופוחת והולך, עד כדי כך שלצערנו הרב אנו רואים במציאות שיש כאלו שבמקום לשמוח בשמחתם של יהודים אחרים הם שמחים בצרתם, ולפעמים נכשלים להגיע לבחינת איש את רעהו חיים בלעו, ומתחלל שם שמים ברבים".

האדמו"ר אף פנה "לבעלי השפעה כמו רבנים ודרשנים וגם נגידים ועסקנים, להרבות בהפצת דיבורים ‏על גודל גנות המחלוקת ומעלת השלום".

הרבי פתח את המכתב עם ההתלבטויות טרם העלאת העניין בפני הציבור: "הנני בזה לעורר בעניין הנחיצות להרבות בזמנינו במצות הבאת שלום, שהייתי מסופק אם ראוי שאכתוב על זה, אבל עכשיו בהיותי בבית החולים התבוננתי בגודל האחריות של כל מי שיש בידו לעורר על כך, ודיברתי עם גדולי ישראל, ובאנו למסקנא לכתוב בזה לכל ישראל, בשם כל ישראל, שכולם רוצים בשלום. ואין במכתב זה סרך לשון הרע. ואף שיש שיסתכלו על זה כדבר תמוה, הרי מוטב שיהיה שוטה כל ימיו וכו'".

‏"וביותר ראוי לזרז על זה עכשיו בתקופתנו כשרואים סימנים של עיקבתא דמשיחא, כי ידוע מספרים הקדושים, שכבר עברו כמה זמנים שהיו מסוגלים ומוכנים לגאולה, אלא שהצליח מעשה שטן לעכב הגאולה על ידי ריבוי מחלוקת ושנאת חינם שרק ‏בגללה נחרבה בית מקדשינו. הנה תודה להשי"ת כי אכשר דרא להיות מעלין בקודש בריבוי הפצת תורה וצדקה ושאר מצוות, אולם המצב של שלום ואחדות בזמנינו הוא איום ונורא, ופוחת והולך, עד כדי כך שלצערנו הרב אנו רואים במציאות שיש כאלו שבמקום לשמוח בשמחתם של יהודים אחרים הם שמחים בצרתם, ולפעמים נכשלים להגיע לבחינת איש את רעהו חיים בלעו, ומתחלל שם שמים ברבים", כתב הרבי.

האדמו"ר הוסיף כי "‏בזמן כזה מצוה גדולה לכל אחד, וביותר לבעלי השפעה כמו רבנים ודרשנים וגם נגידים ועסקנים, להרבות בהפצת דיבורים ‏על גודל גנות המחלוקת ומעלת השלום, שיש על זה הרבה מאמרי חז"ל. וכן להשתדל במעשה, לקיים הפסוק בקש שלום ‏ורדפהו, ואז נדברו יראי ד' איש אל רעהו, להרעיש עולמות לחפש עצות לפעול בזה בכח הרבים, ותשועה ברוב יועץ".

זוטשקא ויז'ניץ לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד