כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בהוראת ליברמן

כך תיבלם עליית המחירים; אלו המיסים החדשים

שר האוצר ליברמן הורה לאנשי משרדו לגבש תכנית נוספת למחירי הדיור, בה צפויה להיות העלאה של המיסוי על דירות שמחירן מעל 5 מיליון שקל ל-10%-15% ומס גבוה שיוטל על רוכשי הדירות כבר מהדירה השנייה - במקום מהדירה הרביעית

כך תיבלם עליית המחירים; אלו המיסים החדשים
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

במשרד האוצר מגבשים בימים אלה תכנית שתנסה לבלום את עליית מחירי הדירות, בהוראתו של ליברמן, שכוללת צעדים לצמצום הביקוש. כך דווח ב"ווינט".

לפי הדיווח, הצעד העיקרי המתוכנן הוא העלאה דרסטית במס הרכישה לשיעורים גבוהים שטרם ניגבו בעבר, כדי להרחיק את רוב המשקיעים משוק הנדל"ן הרותח. המהלך אף צפוי להגדיל את הכנסות המדינה ממס הרכישה בכ-80-120 מיליון שקל בשנה. 

צעד נוסף שבוחנים הוא הטלת מס של 12.5% ואף עד 15% על דירות יקרות ולעודד רק קניית דירה ראשונה במחיר של עד כשלושה מיליון שקל, החל מדירות שמחירן יהיה מעל שלושה מיליון שקל, ושעד כה נגבה עבורן מס של 5%, יגבה מעתה מס של 7%-6%.

הצעתו של שר האוצר להטיל מס כבד רק לרוכשי דירה רביעית ומעלה תהפוך, על פי הצעת בכירים במשרד האוצר, למס גבוה שיוטל על כל רוכשי דירה מעבר לדירה הראשונה, גם השנייה והשלישית.

באוצר מציעים להטיל מס כבד ביותר על מי שיקנו דירות יקרות יחסית, כולל דירות לא גדולות במרכז הארץ. החל ממחיר דירה של חמישה מיליון שקל יוטל מס גבוה בשיעור של 10% והחל ממחיר של 12-15 מיליון שקל יוטל מס בשיעור שינוע על פי ההצעה בין 12.5% ועד לשיא של 15%
גורם בכיר במשרד האוצר אמר אתמול ל-ynet כי "אין ספק שבמצב הנוכחי כל מי שיש לו כסף בצד חושב בעיקר על ההשקעה הכדאית ביותר בישראל כיום - רכישת דירות להשקעה והשכרתן. אין עוד תחום כה בטוח לעשיית רווחים גבוהים בשנה, בלא שום סיכון שקיים בבורסה ובהשקעות אחרות".
מחירי הדירות משרד האוצר ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד