א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"הסתה מתלהמת"

בכיר השב"כ לשעבר על מכתבי האיום: "מגמה מסוכנת"

לאחר מכתב נוסף שנשלח לבני משפחת ראש הממשלה, הפעם לבן יוני, ראש היחידה הממלכתית לאבטחת אישית מזהיר מפני המגמה אך אומר: "אנשים ששולחים מכתבי איום בדרך כלל לא מתנקשים"

בכיר השב"כ לשעבר על מכתבי האיום: "מגמה מסוכנת"
ראש הממשלה נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת ישראל ממשיכה לחקור את עניין מכתבי האיום לבני משפחת ראש הממשלה בנט. היום נשלח מכתב נוסף מכתב איום נוסף שנשלח לבנו של ראש הממשלה. גם הפעם כלל המכתב קליע חי, אך נשלח לכתובת אחרת, ביתו הפרטי ברעננה.

בכיר בשב"כ לשעבר מזהיר מפני מגמה מסוכנת, וטוען כי ההסתה כיום כלפי ראש הממשלה בנט היא יותר חמורה מאשר שהייתה בתקופת רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.

‏"אנשים ששולחים מכתבי איום בדרך כלל לא מתנקשים, אבל המגמה מסוכנת. רצח רבין אירע על רקע של תהליכים מדיניים כבדים, היום אין כאלה - ההסתה היום יותר חמורה ומתלהמת", אומר שלמה הר נוי, לשעבר ראש היחידה לאבטחת אישים בראיון לגלי צה"ל.

אתמול (חמישי) הוא אמר בראיון ל-103 לגבי המכתב הראשון שנשלח לבני המשפחה היא, "המטרה של המכתב היא להפחיד, לייצר פאניקה ולחץ על ראש הממשלה. עניין בני המשפחה של האישיות המאובטחת היא דבר רגיש".

הערב דווח בכאן 11 שהמשטרה הצבאית עצרה חייל צה"ל שחשוד באיומים ברשתות החברתיות כלפי ראש הממשלה נפתלי בנט. החייל, טירון בצה"ל, כתב תגובה מסיתה לאלימות נגד בנט בפוסט בדף של 'יש עתיד'.

המשטרה העבירה את המידע למצ"ח שפתחה בבדיקה. לאחר שמסר עדות, בדקו במצ"ח שאין לו גישה לנשק ולאחר שתושאל החוקרים קבעו שהוא לא ״מהווה סיכון״. הוא שוחרר לביתו והטיפול יועבר ככל הנראה למישור הפיקודי ביחידה.

שב"כ נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד