כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שופרות המשטר

יהודים באיראן בעצרת נגד ישראל: "הציונים הורגים תינוקות"

יהודים רבים השתתפו בהפגנה בעיר אצפהאן באיראן ביום שישי האחרון, היהודים הצטרפו למאות מוסלמים בהפגנת 'יום אל קודס' שנועדה להביע תמיכה בפלסטינים. היהודים קראו קריאות גנאי נגד ישראל

יהודים באיראן בעצרת נגד ישראל: "הציונים הורגים תינוקות"
יהודי שיראז מפגינים נגד ישראל צילום: באדיבות המצלם

איראנים רבים השתתפו בצעדה בערים טהראן, שיראז, איספהאן, קרמנשה וערים אחרות באיראן כדי להביע "סולידריות עם הפלסטינים". הצעדה בטהרן התקיימה ב'כיכר פלסטין' לאחר שנתיים בהן הצעדה לא נערכה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

המפגינים קראו קריאות תמיכה בפלסטינים, וקראו "לשחרר את ירושלים מהציונים". בעוד בצעדה בטהרן השתתף הומיון שמח נציג היהודים בפרלמנט, הצטרף לקריאות נגד ישראל ואף שרף את דגל ישראל, גם בעיר אצפהאן הצטרפו יהודים רבים לתמיכה במשטר האיראני, זאת לאחר שנתיים של אי קיום הצעדה עקב התפשטות נגיף הקורונה. המפגינים קראו קריאות תמיכה בפלסטינים, וקראו "לשחרר את ירושלים מהציונים". היהודים הצטרפו לקריאות נגד ישראל.

נציג היהודים באיראן: "המשטר הציוני מבין רק כוח"

חלק מהיהודים התראיינו לתקשורת המקומית, ותקפו קשות את ישראל, הם האשימו את ישראל "ברצח תינוקות פלסטיניים", ו"בלקיחת גברים פלסטינים לעבדים", ו"בגזילת אדמות פלסטיניות". המפגינים היהודים צעדו תחת השלט "ירושלים היא עיר האלוקים, וסימן לאחוות של יהודים נוצרים ומוסלמים". אך על פי הסיסמאות, הדגלים שנשרפו, ודגלי חיזבאללה שהתנופפו במקום, נראה שאחווה לא הייתה שם.

הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני שידוע בהתבטאויות הקיצוניות שלו נגד ישראל, אמר כי: "נוכחות העם המוסלמי ב'יום קודס' הבינלאומי היא מחאה נגד הדיכוי המופעל על העם הפלסטיני הסובל".

בראיון לתקשורת האיראנית הרשמית, הוא אמר: "ביום זה, כל האנשים החופשיים והדתיים בעולם. יפגין נגד המשטר הציוני". הוא המשיך: "נוכחות העם היום באה בעקבות המחאה נגד הדיכוי המופעל על העם הפלסטיני הסובל, יום זה הוא יום הסולידריות והאמפתיה של כל מבקשי החירות בעולם נגד המשטר הציוני".

הוא הוסיף: "אנחנו, האיראנים משתתפים בצעדה זו בערים טהראן, שיראז, איספהאן, קרמנשה וערים אחרות באיראן כדי להראות סולידריות שלנו עם אחינו ואחיותינו המוסלמים באיראן, כמו גם עם העם הפלסטיני".

גם יהודים בעיר שיראז הביעו את "סלידתם מהמשטר הציוני". הקהילה היהודית של שיראז, יחד עם המוסלמים והארמנים, הביעו את מחאתם נגד ישראל בהשתתפותם בצעדה אנטי ישראלית

ראש האגודה היהודית של שיראז, דיבר בשולי צעדת יום קודס ביום שישי, והביע את המסר של הקהילה היהודית. אמיר עלא סלארי, אמר: "זוהי הפרה של זכויות אדם, יהודי שיראז, יחד עם אזרחים נוספים, הראו את כעסם ותיעובם מאמריקה הציונית אוכלת העולם וגוזלת אדמות, בצעדת יום קודס".

ראש האגודה היהודית של שיראז הוסיף: "נוכחות זו תגרום לרפובליקה האסלאמית להתגאות בעולם והיהירות העולמית והציונית הגזענית ייפלו".

שיראז יהודים באיראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד