ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הפיגוע בחיפה

"פלסטין שלנו": בת ה-15 שלפה סכין - ודקרה

נגד המחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה לפני כשבועיים וחצי בחיפה, הוגש היום כתב אישום | כתב האישום מתאר כיצד הבחינה בקורבן בגן וחבטה בראשו עם אבן, זאת לאחר שבשיחה טלפונית אמרה כי בכוונתה למות כ"שהידה" | הקורבן הסתובב לאחור, המחבלת שלפה את הסכין, החלה לנופף בה לעברו עד שמעד ונפל על גבו

"פלסטין שלנו": בת ה-15 שלפה סכין - ודקרה
זירת הפיגוע בחיפה צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה כתב אישום נגד בת 15 מחיפה, שביצעה את פיגוע הדקירה לפני כשבועיים וחצי, במהלכו נדקר גבר בן 47 בגן הזיכרון בעיר.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד שגב אדלר, בחודש שקדם לפיגוע, התקרבה הנאשמת לדת והתעניינה בנעשה במסגד אלאקצא. באמצע חודש אפריל נודע לנאשמת כי תושב איזור ג'נין, נורה בידי כוחות הבטחון ומת מפצעיו.

בעקבות זאת, לבשה הנאשמת את בגדיו של אביה, עטתה כאפייה על ראשה, הצטיידה בשני סכיני מטבח ובנוסף בסכין צלילה ואמרה לחברתה בשיחה טלפונית כי בכוונתה למות כ"שהידה".

לבקשתה, אחיה הצעיר, צילם אותה טרם צאתה מהבית. הנאשמת יצאה מהבית כשהיא מצוידת בתיק הגב ובסכינים, במטרה לפגוע באדם ממוצא יהודי ומתוך מחשבה שהאירוע יסתיים בכך שכוחות הבטחון יירו בה.

הנאשמת הגיעה לאזור גן הזכרון בשכונת הדר הכרמל בחיפה, והחלה לחפש אדם בעל חזות יהודית כדי לפגוע בו. עת פגשה הנאשמת באזרח ערבי בגן, פנתה אליו, אף שאין ביניהם היכרות מוקדמת, ואמרה לו שכדאי לו להתרחק מהגן עם ילדיו כי "תכף יהיה משהו לא טוב".

בהמשך, וכשהיא מחזיקה בסכין הצלילה בנרתיק, הנאשמת הבחינה בקורבן, אשר שהה בגן הזכרון, ניגשה אליו מאחור, וחבטה בראשו עם אבן. המתלונן הסתובב לאחור, והנאשמת שלפה את הסכין, והחלה לנופף בה לעברו של המתלונן, שמעד ונפל על גבו, תוך שהנאשמת משמיעה סיסמאות בערבית התומכות בפלסטין, ובין היתר אמרה: "פלסטין שלנו ותשאר שלנו".

הנאשמת ניסתה לדקור את המתלונן בכל חלקי גופו, אך והמתלונן התגונן באמצעות בעיטות ברגליו. הנאשמת הצליחה לדקור את המתלונן פעמיים ברגלו ופעם אחת בידו. המתלונן הצליח לקום על רגליו, אך הנאשמת לא התרחקה ממנו, ואף זרקה לעברו אבן.

בשלב זה הגיע למקום כוח משטרה יחד אביה של הנאשמת. אביה של הנאשמת רץ לעברה, נטל מידיה את הסכין, והיא נעצרה בידי השוטרים. בשל מעשיה של הנאשמת, נגרמו למתלונן חתך רוחבי בכף יד ימין, חתכים שטחיים בירך ועוד, המתלונן אושפז יומיים, הוא נזקק למנת דם ופצעיו נתפרו.

פיגוע כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד