כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מקרה נוסף

משרד הבריאות בודק: אי ספיקת כליות בעקבות החלקת שיער

בבית החולים רמב"ם אושפזה לאחרונה אישה עם פגיעה חמורה בתפקוד הכליות לאחר שהתעלפה תוך כדי החלקת שיער במספרה. במהלך חג הפסח דווח על מקרה נוסף של אי ספיקת כליות בעקבות שימוש בתכשירי שיער, אך בביה"ח רמב"ם אומרים כי מדובר בהשערה שלא הוכחה באופן חד משמעי

משרד הבריאות בודק: אי ספיקת כליות בעקבות החלקת שיער
מחליק שיער. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחרונה דווח על מספר מקרים של אי ספיקת כליות שאירעו כתוצאה משימוש בתמרוקים המיועדים להחלקת שיער, והערב (שני) מתעורר חשד למקרה נוסף בתוך זמן קצר לאחר שנודע על אישה שאושפזה לאחרונה בבית החולים רמב"ם עם פגיעה חמורה בכליות, לאחר שלטענתה החליקה את שיערה במספרה.

בשיחה עם N12 סיפרה האישה "עשיתי החלקת שיער במספרה, פתאום הרגשתי לא טוב, תחושה שאני מקיאה - התעלפתי על הכיסא, התחלתי כולי לרעוד. הגעתי למיון, במיון גם התעלפתי. אמרו לי שיש לי אי ספיקת כליות קשה".

לאחר סדרת בדיקות עלה החשד כי הפגיעה בתפקוד הכליות נגרמה ע"י חומר המצוי בתכשירי החלקת שיער, אך בביה"ח רמב"ם טוענים כי בשלב זה מדובר בהשערה בלבד שלא הוכחה באופן רשמי. זהו המקרה השני בו נתקלו הרופאים בשנה האחרונה בביה"ח.

כמו כן דווח הערב כי במשרד הבריאות בודקים האם אכן יש קשר בין פגיעה בתפקוד הכליות להחלקת שיער. בתי החולים אף קיבלו היום מכתב ממשרד הבריאות בו נכתב כי "מתחקור ראשוני ודיווחים למשרד על מקרים של נשים שאושפזו עם אי ספיקת כליות נמצא כי בחלק מהמקרים נשים אלו ביצעו החלקות שיער בסמוך לאשפוזן".

משרד הבריאות אף ביקש מבתי החולים לעקוב ולדווח על מקרים של תופעות כלייתיות בהן נחשד קשר להחלקת שיער. "משרד הבריאות מבקש לבצע בחינה ומעקב אחר מקרים כגון אלה על מנת לבחון האם יש קשר בין ביצוע החלקות שיער לפגיעה כלייתית, ומהן הגורמים העשויים להיות משמעותיים למקריים אלו" לשון המכתב.

בשבוע שעבר הוציא משרד הבריאות הודעה ובה ביקש להדגיש ולהזהיר כי "על הציבור ובעלי המקצוע להיות אחראים על בריאותם ולהקפיד ולוודא כי הם משתמשים במוצרים שאושרו ע"י משרד הבריאות ובהתאם לאופן השימוש שאושר להם".

משרד הבריאות שיער עיצוב שיער כליות החלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד