כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המונופול נשבר?

המתחרים התעוררו: שטראוס מפסידה והצרכן מרוויח

בעקבות הריקול עליו הכריזה לאחר הימצאות סלמונלה במוצריה, חברת שטראוס-עלית סובלת מירידה של עשרות אחוזים במכירות, אך החברות המתחרות דווקא נהנות מעלייה של עשרות ואף מאות אחוזים במכירות מוצרי השוקולד שלהן | כעת, כששטראוס נחלשת החברות נלחמות על לב הצרכנים, ואלו, יוכלו ליהנות ממבצעים והוזלת מחירים

 המתחרים התעוררו: שטראוס מפסידה והצרכן מרוויח
ממתקים של עלית-שטראוס צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אם יש מי שמרוויח מסערת הסלמונלה במוצרי השוקולד של חברת שטראוס, הרי שאלו החברות המתחרות בה ואף הצרכנים. הריקול הגדול עליו הכריזה שטראוס הזניק את המכירות של החברות המתחרות במאות אחוזים, חברות אלו צפויות לנצל את ההזדמנות שטראוס ירדה מהמדפים בכדי לחשוף את הצרכנים למוצריהם, מה שיביא למבצעים רבים והוזלת מחירים.

על פי נתוני חברת סטורנקסט אשר סוקרת את שוק הצרכנות בישראל, עולה כי מכירות טבלאות השוקולד של עלית בשבוע שעבר, בו הכריזה החברה על הריקול, נחתכו ב-19.2% והסתכמו ב-8.24 מיליון ש"ח. חברת עלית שולטת ב 52.5% מהמכירות בקטגוריה זו, ואיבדה 88% מהמכירות אשר הסתכמו בכחצי מיליון שקל בלבד.

למרבה האירוניה, דווקא שבוע קודם, חול המועד פסח, נרשם שיא המכירות של טבלאות השוקולד מתחילת השנה, וסך כל המכירות עמד על כ19 מיליון שקל, אשר 42% מתוכם היו של שטראוס שגרפה 1.8 מיליון שקל.

בקרב המתחרות שדווקא נהנות מהמשבר בשטראוס ניתן למנות את חברת דיפלומט עם מותג השוקולד מילקה, חברת סידס עם מותג לינדט, יוניליוור עם מותג ורד הגליל ואף מותגים פרטיים נוספים של רשתות השיווק השונות. בעקבות הריקול, חברות אלו נהנו מזינוק של עשרות ואף מאות אחוזים במכירות.

כך לדוגמא המכירות של מותג מילקה זינקו בשבוע של הריקול ב-95% והסתכמו בכ1.5 מיליון שקל. כך גם מכירות מותג הפרמיום לינדט של חברת סידס זינקו ב-87.5% ל-1.05 מיליון שקל. המכירות של מותג ורד הגליל של יוניליוור, הנחשב למותג זול ופשוט, זינקו ב-300% והסתכמו ב-1.12 מיליון שקל, ומכירות המותג הפרטי של שופרסל, רמי לוי ורשתות נוספות זינקו ב-153% ל-820 אלף שקל.

בשבוע בו הוכרז הריקול, צמחו המכירות בקטגוריית החטיפים, כגון פסק זמן, כיף כף ואגוזי, ב-16.7% ביחס לשבוע של חול המועד. ובזמן שהמכירות בשוק עלו, מכירות החטיפים של עלית רשמו ירידה של 64.3% והסתכמו ב- 1.34 מיליון ש"ח. ולעומת זאת, חברת פררו המשווקת את חטיפי קינדר, נהנתה מזינוק של 700% במכירות ל-1.93 מיליון שקל, ובמכירות של חטיפי מרס נרשם זינוק של 608% ל-1.7 מיליון שקל.

חברות השוקולד והחטיפים המתחרות בשטראוס נהנות כבר עתה מעלייה במכירות, אך צפויות לנצל את העובדה כי מפעל הממתקים של עלית נסגר לתקופה הקרובה, וינסו לחזק ולבסס את כוחם בשוק ע"י הגדלת החשיפה של הצרכנים למוצריהם, וזאת ע"י מבצעים שיווקיים והוזלת מחירים שיועילו אף לכיסו של הצרכן.

שטראוס סלמונלה ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד