ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המוסד מנע את הרצח

המזימה האיראנית לחסל הגנרל האמריקאי: הפנטגון לא מגיב

הפנטגון סירב להתייחס לדיווחים בארץ על סיכול תוכניות איראניות להתנקש בחיי גנרל אמריקאי בגרמניה, גם איראן שמרה על שתיקה בנושא

המזימה האיראנית לחסל הגנרל האמריקאי: הפנטגון לא מגיב
מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'י-זאדה צילום: צילום מסך

דובר הפנטגון נשאל לגבי הדיווח כי המוסד סיכל חיסול של גנרל אמריקאי על אדמת גרמניה, וענה כי הוא לא יכול להתייחס לענייני מודיעין. בתדרוך לעיתונאים אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי כי הוא לא ידבר על זה. "פשוט אומר לך כמה דברים מבלי להיכנס לאנקדוטות הספציפיות שציטטתם שם ואני לא מתכוון לדבר על מודיעין", הוא אמר לכתבים, והוסיף שאף אחד בפנטגון "לא מודע לעובדה שאיראן ממשיכה להיות שחקן מרושע באזור".

"הם ממשיכים לתמוך בקבוצות טרור, הם ממשיכים לפתח תוכנית טילים בליסטיים. ברור שגם כשהם יושבים למשא ומתן, הם ממשיכים לפתח יכולות גרעיניות מסוימות. והם מטרידים את הספנות בים וברור מהווים איום בתחום הימי". אמר קירבי.

כזכור מקורות דיפלומטיים אמרו לערוץ הטלוויזיה Iran International בשבוע שעבר, כי פעיל של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים המוחזק במדינה אירופית, או אולי מדינה מערבית אחרת, הודה בתכנון התנקשויות בטורקיה, גרמניה וצרפת. בטורקיה תכננו האיראנים לחסל דיפלומט ישראלי. גורמים רשמיים והתקשורת באיראן, במיוחד תקשורת ממלכתית, לא דיווחו על התקרית או הגיבו עליה. עם זאת בערוץ 'נור ניוז' כינו את הדיווחים "הפקה של הציונים".

נור ניוז, אתר אינטרנט המזוהה עם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן עלי שמחאני, האשים גם את הערוץ הפרסי של ה-BBC ב"הפעלת התוכנית" ובניסיון "להסיט את תשומת הלב של הציבור מפשעים ישראלים נגד פלסטינים וסיוע לממשלת ישראל להאפיל על בעיותיה הפנימיות בשקרים גסים".

המקורות ששוחחו עם ערוץ 'איראן אינטרנשיונל' בעילום שם אמרו כי הנאשם שנמצא כעת במעצר במדינה אירופית הודה בקבלת 150,000 דולר עבור ארגון החיסולים, כאשר מיליון הובטח שישולם לו לאחר השלמת המבצעים. שלושת היעדים לחיסול מצטרפים לשורה ארוכה של גורמים מערביים וגורמי אופוזיציה שהיו בשנים האחרונות על הכוונת של כוח קודס, בדגש על יחידה 840, זרוע הטרור הארוכה של איראן ברחבי העולם.

הפעיל הודה, כי הוא קיבל הוראה לארגן את חיסולו של אזרח ישראלי שעבד בקונסוליה הישראלית באיסטנבול, גנרל אמריקאי בגרמניה ועיתונאי צרפתי. אתר 'תסנים ניוז' שופר של המשטר האיראני: פרסם הכחשה, וטען כי הסיפור המצאה ישראלית: "ישראל מנסה להסיח את תשומת הלב מהזוועות שלה באמצעות חדשות מזויפות על איראן" נאמר.

איראן המוסד הישראלי חיסול חיסול באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד