ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פרטים חדשים

הפיגוע הרצחני באלעד: המחבלים עבדו בעיר, המצוד נמשך

בזמן שהמצוד אחריהם נמשך - הבוקר מתפרסמים פרטים חדשים על שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד | צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקיֹרה

הפיגוע הרצחני באלעד: המחבלים עבדו בעיר, המצוד נמשך
המחבלים מאלעד צילום: רשתות חברתיות

הבוקר (שישי) נמשך המצוד אחר שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, בו נרצחו יונתן חבקוק, בועז גול, ואורן בן יפתח הי"ד ונפצעו שלושה נוספים. לפי המידע הקיים במערכת הביטחון, השניים תושבי אזור ג'נין, עבדו בעיר החרדית וככל הנראה הכירו אותה היטב. שני המחבלים הפלסטינים שהו בארץ שלא כחוק וטרם ברור כיצד חצו לשטח ישראל.

במצוד, שמתנהל באלעד וסביבתה ובאזורים נוספים ברחבי הארץ, משתתפים מאז אתמול לוחמים רבים מיחידות מיוחדות של השב"כ, צה"ל והמשטרה. לפי הערכות, שני המחבלים הספיקו להתרחק מהעיר אך עדיין לא ברור אם הספיקו לחצות לשטחי הרשות הפלסטינית. אתמול דווח כי המשטרה עורכת מצוד אחר רכב שנראה נמלט מהעיר. הבוקר הוציא בית משפט השלום בפתח תקוה צו איסור פרסום האוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקיֹרה.

מתנדבי זק"א מטפלים בכבוד הנרצחים. צילום: אלן מלכה.

מוקדם יותר הבוקר פרסמה המשטרה את תמונותיהם של המחבלים. השניים - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר בן 20, תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג'נין - שנמלטו מהזירה מייד לאחר שסיימו את מסע הרצח, הוגדרו ע"י המשטרה כ"חשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע".

במשטרה ציינו כי בשיתוף פעולה עם השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות, מתבצעת החל מאמש פעילות מוגברת באזור העיר אלעד, תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגים, על מנת לעצור את שני המחבלים, בו נרצחו 3 בני אדם ונפגעו 3 נוספים. "יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד/מידע הנוגע למקום הימצאם", ביקשה המשטרה.

הלילה קיים ראש הממשלה נפתלי בנט התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים.

בשיחה הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בעיר אלעד, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבלים. כמו כן, הוחלט על המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל, הימ"מ והשב"כ לשעות הקרובות ולימים הקרובים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בתום ההתייעצות: "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".

הבוקר שיגר בנט למשפחות הנרצחים. "יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח זכרונם לברכה, שנרצחו אתמול בפיגוע האכזרי באלעד, הותירו אחריהם 16 ילדים יתומים", כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו. "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו; הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר".

 

פיגוע באלעד מצוד מחבלים פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד