כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פרטים חדשים | המצוד נמשך

הפיגוע באלעד: שני המחבלים הגיעו לעיר ברכבו של אחד הנרצחים

כוחות הביטחון המשיכו גם במהלך השבת במצוד אחר שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד | הותר לפרסום כי השניים הגיעו לעיר החרדית ברכבו של אחד הנרצחים - אורן בן יפתח הי"ד | הוחלט: הסגר הכללי שהוטל על אזור יהודה ושומרון ורצועת עזה יימשך עד ליום שני

הפיגוע באלעד: שני המחבלים הגיעו לעיר ברכבו של אחד הנרצחים
זירת הפיגוע באלעד צילום: Jamal Awad/Flash90

המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני ביום חמישי באלעד, הגיעו לעיר ברכבו של אחד הנרצחים - אורן בן יפתח הי"ד. כך הותר לפרסום. כשהגיעו לעיר, התנפלו שני המחבלים על אורן בן ה-34, אב לשישה ילדים, תושב לוד - ורצחו אותו. בבית החולים בלינסון עדכנו במהלך השבת כי שני הפצועים בפיגוע שהיו במצב קשה, יצאו מכלל סכנת חיים. לפי הדיווח מצבם של השניים קשה אך יציב, הם מונשמים ומורדמים.

במקביל כוחות הביטחון ממשיכים במצוד הנרחב אחר שני המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר בן 20, תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג'נין.

במשטרה הודיעו על העלאת הילוך במאבק מול תופעת השוהים הבלתי חוקיים. המפכ"ל, קובי שבתאי, הודיע על פתיחתו של מבצע רחב היקף למעצר עברייני השב"ח בדגש על ישראלים המסיעים, מלינים ומעסיקים אותם.


המחבלים מאלעד

המפכ"ל קיים הערב הערכת מצב נוספת בחפ"ק המנהל את המצוד אחר המחבלים בהשתתפות מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ראש אג"מ, מפקד מג"ב, ראש אג"ת, בכירים בשב"כ ובצה"ל.

בהערכת המצב הדגיש המפכ"ל את הצורך בהגברת הביטחון השוטף באזור אלעד ובכל רחבי הארץ. בנוסף התייחס המפכ"ל לפעילות התצפיות וחוזי אווירי שניתן על ידי עשרות רחפנים ומסוקי המערך האווירי של משטרת ישראל, ולפעילות מאות השוטרים והלוחמים בסריקות ובמצוד.

המפכ"ל אמר בסיום הערכת המצב: "אנו רואים שיתוף פעולה הדוק בין כל גופי הביטחון, משטרה, שב"כ וצה"ל. לא נקבל שום תוצאה למעט לכידתם של המחבלים וזהו רק עניין של זמן עד שנשים יעליהם את היד. עד שלא נתפוס אותם, אנחנו נמשיך לפעול בהיערכות הגבוהה ביותר של המשטרה עם כל הכוחות והאמצעים.


המצוד אחר המחבלים/צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

"הכוחות ערוכים להיתקלות חמה מתוך הנחת עבודה מבצעית שהמחבלים עדין חמושים ומסוכנים, ולא מן הנמנע שיבקשו לפגוע בכוחות הביטחון שיבאו איתם במגע", הוסיף המפכ"ל.

הנחת העבודה במשטרה היא כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני באלעד עדיין באזור. כך עדכן ביום שישי מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון.  יחד עם זאת, גם האפשרות כי הם חצו לשטחי הרשות קיימת על השולחן. במצוד אחר שני המחבלים, תושבי אחד הכפרים הסמוכים לג'נין, משתתפים כוחות רבים של משטרה צה"ל ושב"כ. במערכת הביטחון ובמשטרה בפרט נמצאים בכוננות שיא וערוכים לכל התרחישים האפשריים.

מפכ"ל המשטרה קוב שבתאי אמר כי מופעלים מיטב המאמצים במטרה להביא למעצרם של המפגעים. "אנחנו לא יודעים תוך כמה זמן המחבלים יתפסו", אמר. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כל גופי הביטחון ומשתמשים בכל האמצעים שברשותנו".

בתוך כך, בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט הערב (מוצ"ש) להאריך את הסגר הכללי שהוטל על אזור יהודה ושומרון וכן על המעברים ברצועת עזה עד ליום שני. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. ביום ראשון תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.

 

פיגוע באלעד מצוד מחבלים שוהים בלתי חוקיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד