כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ברקע המצוד המתמשך

"אנשים הסתובבו עם מקלות": שבת מתוחה עברה על תושבי אלעד

שבת מלאה בחשש עברה על תושביה של העיר השלווה אלעד | תושבים רבים העדיפו שלא לצאת לרחוב: "מי שיש לו נשק נשא אותו, אך אין הרבה כאלו" | הלוחמים הרבים שפעלו בעיר, ברקע המצוד אחר שני המחבלים, נראו בכל פינה | הערב: 3 נעצרו במחאה בצומת הכניסה לעיר

"אנשים הסתובבו עם מקלות": שבת מתוחה עברה על תושבי אלעד
כוחות בעיר אלעד צילום: Yossi Aloni/Flash90

שוטרים, לוחמים, מסוקים באוויר והרבה מתח וחשש: תושבי העיר אלעד, שבימים כתיקונם נחשבת לשלווה במיוחד, לא יכלו להסתיר את תחושת הפחד בשבת שאחרי הפיגוע המזעזע, בו נרצחו באכזריות שלושה בני אדם ונפצעו כמה נוספים. רבים מהתושבים העדיפו שלא לצאת מהבית ולהיות לצד בני המשפחה. העובדה שיומיים אחרי הפיגוע הרצחני המחבלים טרם נלכדו, לא מסייעת לתחושת הביטחון של התושבים.

כוחות משטרה רבים נמצאים בעיר גם הערב (מוצאי שבת), כחלק מהמצוד המתנהל אחר שני המפגעים. "מספר מסוקים חגו מעלינו במהלך השבת וניידות רבות הסתובבו ברחבי העיר", מספר תושב אלעד ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, המתח וההיסטריה הורגשו בכל פינה. "כוחות גדולים נכנסו לעיר וביקשו מהתושבים לא להסתובב ברחובות, כיוון שלטענתם יש אינדיקציה שהמחבלים עדיין בתוך קו הירוק".

זירת הפיגוע באלעד. צילום: Yossi Aloni/Flash90

"המצב כאן ממש מתוח", הוא מוסיף, "האווירה בכלל לא נעימה. תושבים רבים לא הצליחו לנוח בשבת בעקבות רעשי הסירנות והמסוקים. מקווים לבשורות טובות וחזרה לשגרה בלי פחד ואימה".

העיתונאית חני אדרי שמתגוררת בעיר סיפרה בצאת השבת ל'בחדרי חרדים' על האווירה המתוחה. לדבריה, רחובות העיר ריקים כמעט לחלוטין, מתוך החשש כי המחבלים עדיין באזור וינסו לבצע פיגוע נוסף. "העיר הייתה שקטה, אנשים כמעט ולא הסתובבו", היא מתארת. "הכיכר המרכזית, שבכל ליל שבת יש בה מאות בני אדם הייתה ריקה במהלך השבת".

"כל השבת היו מסוקים באוויר", מוסיפה אדרי. "בכל פעם שהייתה הפוגה חשבו התושבים שהמחבלים נמצאו, אך תוך זמן קצר הם חזרו. במהלך כל השבת ראינו ניידות משטרה וחיילים רבים לצד רכבים של כוחות מיוחדים". לדברי אדרי, "מי שיש לו נשק נשא אותו, אך אין הרבה כאלו באלעד. אנשים הסתובבו עם אלות, מקלות ואבנים".

הערב נערכה בצומת הכניסה לעיר מחאה של פעילי ימין. לפי המשטרה, במהלך ההפגנה החלו חלק מהמפגינים לנסות לחסום את הכביש וליידות אבנים לעבר רכבים חולפים. המשטרה עצרה שלושה חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי. "פעילות מהירה ונחושה של השוטרים ולוחמי מג"ב הביאה למעצרם של 3 חשודים במעורבות בהפרת הסדר", מהמשטרה. בתום חקירתם בתחנת ראש העין ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם להביאם מחר לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

הלוויית הנרצחים באלעד

בתוך כך, עיריית אלעד הודיעה הערב כי לאחר הערכת מצב שהתקיימה עם כוחות הבטחון, הוחלט כי מחר (ראשון) יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר. "מערך האבטחה יעובה באופן משמעותי בכלל המוסדות, גם על ידי מערך השמירה העירוני וגם על ידי תגבור גדול של כוחות הבטחון ברחבי העיר ובקרבת המוסדות", נמסר בהודעת העירייה.

שר הביטחון בני גנץ קיים היום ביקור בחפ"ק המשולב של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ. בסיום הביקור אמר שר הביטחון: "אנחנו נלכוד את המחבלים ונפגע בכל המעורבים באירוע הזה. אנחנו נמצאים בימים מתוחים מול טרור אכזרי. צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל פועלים בשיתוף פעולה בכל המקרים ואנחנו בודקים ושוקלים את צעדינו. נחליט את ההחלטות שלנו ונעשה את זה בפורומים הנכונים, ובהם בלבד".

פיגוע באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד