כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיגוע הרצחני באלעד

המצוד נמשך | חשש במשטרה: "המחבלים ינסו לבצע פיגוע נוסף"

למעלה מיומיים אחרי הפיגוע באלעד: במשטרה חוששים כי שני המחבלים שאחריהם מתנהל מצוד ינסו לבצע פיגוע נוסף | המפכ"ל בשיחה עם לוחמים, רגע לפני יציאתם לשטח: "מדובר בחיות פצועות. סביר להניח שהם יעשו את כל מה שהם יכולים - או פיגוע התאבדות או שינסו לשרוד"

חיילים במחסומים, ארכיון
חיילים במחסומים, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

המצוד אחר שני המחבלים שביצעו הפיגוע הרצחני באלעד, נמשך גם הבוקר (ראשון). החשש במערכת הביטחון הוא כי השניים, שלפי ההערכות עדיין בשטח ישראל, ינסו לבצע פיגוע נוסף. "לא ננוח ולא נשקוט עד שנשים את היד על המפגעים", אמר הבוקר המפכ"ל בשיחה עם לוחמים בחפ"ק המשטרתי.

אל הכוחות הרבים שמשתתפים בחיפושים הצטרפו הבוקר עשרות שוטרים ולוחמים נוספים. המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, שוחח איתם בחפ"ק המנהל את המצוד אחר המחבלים, רגע לפני יציאתם לשטח.

"אנחנו בסך הכל בכיוון", ציין המפכ"ל. "אנחנו יוצאים מתוך נקודת מוצא שהמחבלים עדיין נמצאים בשטח. אנחנו מפעילים את כל הכלים והיכולות שיש לנו בשיתוף פעולה מלא עם השב"כ והצבא".

המפכ"ל ביקש מהשוטרים והלוחמים לשמור על דריכות. "מדובר בחיות פצועות. הם הרבה זמן בלי אוכל ובלי מים וסביר להניח שהם יעשו את כל מה שהם יכולים - או לבצע פיגוע אחרון של התאבדות או שינסו לשרוד ולמצוא איזו נקודת תורפה אצלנו. הם כל העת שומעים את המסוקים והכוחות ונכנסים למצב של התגוננות. כולם חייבים להיות דרוכים ומוכנים מבחינה מבצעית לכל תגובה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, קיים הבוקר הערכת מצב בחפ"ק המשטרה וקיבל עידכונים בנוגע למרדף אחר המחבלים בסיום הערכת המצב אמר השר בר-לב: "מיטב כוחות המשטרה, צה"ל ושב"כ פועלים מאז הרצח, וגם בשעות אלו, כדי ללכוד את המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. תוואי השטח הסבוך מציב אתגרים בפני הכוחות המחפשים, אך לא משנה היכן מסתתרים המחבלים, אנחנו נגיע אליהם ונניח עליהם את היד, חיים או מתים".

"במקביל, אנחנו נחמיר את הטיפול והאכיפה כלפי מי שמלינים, מסיעים ומעסיקים שוהים בלתי חוקיים בישראל. ואני קורא לאזרחים לא לשתף פעולה ולא לאפשר שהייה לא חוקית של פלסטינים בשטח ישראל, כי מדובר בסכנה לביטחון של כולנו", הוסיף בר לב.

אתמול קיים שר הביטחון בני גנץ ביקור בחפ"ק המשולב של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ. בסיום הביקור אמר שר הביטחון: "אנחנו נלכוד את המחבלים ונפגע בכל המעורבים באירוע הזה. אנחנו נמצאים בימים מתוחים מול טרור אכזרי".

"צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל פועלים בשיתוף פעולה בכל המקרים ואנחנו בודקים ושוקלים את צעדינו. נחליט את ההחלטות שלנו ונעשה את זה בפורומים הנכונים, ובהם בלבד", הוסיף גנץ.

המחבלים מאלעד

 

 

מצוד מחבלים פיגוע באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד