כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביער סמוך לעיר

תם המצוד: נלכדו 2 המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד | תיעוד

יומיים וחצי אחרי הפיגוע הרצחני באלעד אשר עלה בחייהם של שלושה קדושים הי"ד, כוחות הביטחון לכדו הבוקר את שני המחבלים סמוך לעיר | המצוד הנרחב התנהל על ידי אלפי לוחמים אשר נפרסו בכל האזור ותחת פיקודם הישיר של בכירי מערכת הביטחון, מחשש לפיגוע נוסף | תיעוד

תם המצוד: נלכדו 2 המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד | תיעוד
תפיסת המחבלים צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים

כוחות הביטחון לכדו הבוקר (ראשון) את שני המחבלים שביצעו את פיגוע הגרזנים הרצחני בעיר אלעד ביום חמישי האחרון. השניים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, תושבי אזור ג'נין, נעצרו ביער סמוך לעיר בתום מצוד נרחב שניהלו אלפי לוחמים ושוטרים. 

לאחר שצוות משולב הבחין בשתי דמויות חשודות סמוך למחצבה, הגיעו לוחמים לשיח בשטח הפתוח בין אלעד לנחשונים. הלוחמים קראו לשניים להיכנע ואלו יצאו ללא שניסו לפגוע בכוחות. בתיעוד מהמקום נראים הלוחמים קוראים למחבלים כשהם בנשקים שלופים.

המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב"כ וצה"ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל.

"התבשרנו על ידי כוחות הביטחון שתפסו את שני המרצחים באזור המחצבה", אמר ראש העיר ישראל פרוש, זמן קצר לאחר המעצר. "הם יתוחקרו ואנחנו נדע את כל מה שקרה. בואו נחזור לשגרה, לשלווה. אני מודה לכוחות הביטחון, אני מודה לכם תושבים יקרים על כל התמיכה".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי אמר לאחר התפיסה: "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם".

"אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. יידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר", הוסיף המפכ"ל.

פני הרוע: המחבלים לאחר תפיסתם

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים שביצעו את הרצח באלעד. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".

בפיגוע באלעד נרצחו יונתן חבקוק, בועז גול, ואורן בן יפתח הי"ד ונפצעו שלושה נוספים. לפי המידע הקיים במערכת הביטחון, השניים תושבי אזור ג'נין, עבדו בעיר החרדית וככל הנראה הכירו אותה היטב. שני המחבלים הפלסטינים שהו בארץ שלא כחוק.

אתמול הותר לפרסום כי המחבלים שביצעו את הפיגוע הגיעו לעיר ברכבו של אחד הנרצחים - אורן בן יפתח הי"ד. כשהגיעו לאלעד, התנפלו שני המחבלים על אורן בן ה-34, אב לשישה ילדים, תושב לוד - ורצחו אותו. בבית החולים בלינסון עדכנו במהלך השבת כי שני הפצועים בפיגוע שהיו במצב קשה, יצאו מכלל סכנת חיים. לפי הדיווח מצבם של השניים קשה אך יציב, הם מונשמים ומורדמים.

פיגוע באלעד תפיסת מחבלים מצוד אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד