כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כאב ראש חדש

פורשת נוספת? האולטימטום של הח"כית לבנט

חברת הכנסת שירלי פינטו מנצלת את המצב אליו נקלעה הקואליציה השברירית, והעבירה לראש הממשלה בנט אולטימטום בו היא דורשת תקציבים וחקיקה לטובת אוכלוסיית המוגבלים | דרישה נוספת היא ראשות ועדת הבריאות במקומה של סילמן

פורשת נוספת? האולטימטום של הח"כית לבנט
ראה"מ נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לא רק ניר אורבך. חברת הכנסת שירלי פינטו ממפלגת 'ימינה' נפגשה הערב (ראשון) עם ראש הממשלה נפתלי בנט והעבירה לו אולטימטום לגבי הישארותה בקואליציה. כך דווח ב'חדשות 12'.

פינטו, אשר הינה ח"כית נורבגית, שנכנסה בעקבות התפטרות שרי מפלגת 'ימינה', דורשת מראש מפלגתה בנט, להביא תקציבים וחקיקה לטובת אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות, אוכלוסייה שחשובה לה והיא נחשבת הבייס שלה. דרישה נוספת שלה ,הוא תפקיד יו"ר ועדת הבריאות, כשברצונה לכהן במקומה של עידית סילמן שעדיין מחזיקה בתפקיד הבכיר.

בסוף השבוע דווח כי פינטו העריכה בשיחות עם מקורביה כי איילת שקד, היא זו שמונעת ממנה את התפקיד כדי לשמור על ערוץ פתוח עם סילמן לצורך האינטרסים הפוליטיים שלה. אך בעקבות האולטימטום שלה, בנט יצטרך כנראה לבחור בצד של פינטו כדי שממשלתו תשרוד.

בנט בישיבת הממשלה היום. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

בלשכת ראש הממשלה בנט וגם בליכוד סימנו את פינטו כמועמדת לפרישה, זאת למרות שהיא חברת כנסת נורבגית. כדי שהיא תצא מהכנסת, במידה ותלך לצד של האופוזיציה, גם השר מתן כהנא וגם השרה איילת שקד יצטרכו להתפטר מתפקידם.

חברת הכנסת שירלי פינטו נמצאת בציר פוליטי, יחד עם חברה למפלגה חבר הכנסת יום טוב כלפון, כשמנגד התגבשה בשבועות האחרונים קבוצה פנימית במפלגה, המונה את איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה, כשהשלושה סיכמו לפעול יחדיו בכל צומת פוליטית אליה ייקלעו.

פינטו שמצאה את עצמה מחוץ לברית המושלשת, כנראה רוצה להראות שגם היא מסוגלת לזעזע את הקואליציה ולכן אין להתייחס אליה כמובנת מאליה.

 

שירלי פינטו נפתלי בנט מפלגת ימינה אולטימטום לבנט ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד