ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הביעו זעם כלפי בנט

ראשי הקואליציה נפגשו; זהו המחליף של סילמן

ראשי מפלגות הקואליציה נפגשו לקראת תחילת כנס הקיץ בכנסת, והעלאת חוקים חברתיים-אזרחיים להצבעה במליאה כשהמטרה היא אחת: לשמור על המשך הישרדותה של הממשלה. ראש הממשלה התעכב לפני תחילת הדיון וכעס נשמע בקרב השרים | בנט: "זה יהיה חוסר אחריות לדרדר את מדינת ישראל לבחירות ולכאוס בעת הזו"

בנט ולפיד בישיבת הממשלה היום
בנט ולפיד בישיבת הממשלה היום צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראשי מפלגות הקואליציה התכנסו הערב (ראשון) בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט, לקראת פתיחת כנס הקיץ מחר בשעה 16:00, במטרה לשרוד אותו, כשריח הבחירות מרחף באוויר.

הישיבה החלה באיחור משמעותי לאחר שראש הממשלה בנט התעכב בדיון בטחוני בעקבות גל הטרור, מה שהוביל לזעם כלפיו מצד ראשי המפלגות; "זה מוגזם לגמרי", צוטטו על ידי העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן 11'.

בדיון דנו ראשי הקואליציה בהעלאת וקידום חוקים שיעלו במהלך מושב הקיץ, בעיקרם נושאים אזרחיים-חברתיים, זאת מתוך ההבנה כי איבדו את הרוב בכנסת, אך עדיין לא בוועדות שאותן מחרימות מפלגות האופוזיציה מאז הקמת הממשלה. במליאה יועלו בעיקר חוקים חברתיים ואזרחיים כאלה שגם ח"כים מהאופוזיציה יוכלו וירצו לתמוך בהם. בין הנושאים שבקונצנזוס: יוקר המחייה, תקציב המדינה, המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית ונושאים נוספים.

בנט בכניסתו לישיבת הממשלה היום | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

סוכם שכל המפלגות יפעלו בשיתוף פעולה על מנת לשמור על הממשלה והקואליציה לטובת אזרחי ישראל, וכי ח"כ בועז טופורובסקי, ששימש כממלא מקום עד לפרישתה של עידית סילמן, יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל עד למינוי קבוע.

הכתב הפוליטי של גל"צ, יובל שגב מדווח כי ‏בישיבת הנהלת הקואליציה לכלכו קצת על השותפה לשעבר עידית סילמן והיה מי שאמר: "היא לא מנהלת את ענינייה ולא מקבלת החלטות בעצמה. היא מנוהלת והיא תעשה מה שיריב לוין יגיד לה".

"יש לנו אחריות לאומית ואנו מחויבים להמשיך לקיים את הממשלה הזו. זה יהיה חוסר אחריות לדרדר את מדינת ישראל לבחירות ולכאוס בעת הזו. המשך קיום הממשלה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו ויחד אנחנו יכולים להצליח", אמר ראש הממשלה בנט לראשי המפלגות.

קואליציה נפתלי בנט בועז טופורובסקי ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד