י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הרס לי את החיים"

התלמיד שהותקף ע"י יאיר גולן מדווח על התעללות קשה

רז דגן, התלמיד שחבר הכנסת יאיר גולן כינה "סכנה לביטחון ישראל", מספר איך מתנכלים לו בבית הספר שבו הוא לומד ובעירייה לאחר המקרה: "הורחקתי מכל פעילות, פוגעים לי בשמי הטוב. איך אני יכול לבנות לעצמי עתיד טוב יותר אם ולמרות כל המכשולים האלו?"

התלמיד שהותקף ע"י יאיר גולן מדווח על התעללות קשה
אילוסטרציה צילום: pixabay

שלושה חודשים עברו מאז המקרה בו כינה סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ, את תלמיד כיתה יב' רז דגן, "סכנה לביטחון ישראל", והנער מספר השבוע איך מתנכלים לו בבית ספר ובעירייה.

גולן התארח לפני כמה חודשים בתיכון מקיף נשר במטרה לקיים דיון פוליטי עם תלמידי שכבת י"ב. דגן קרא במהלך הדיון לשלול אזרחות לטרוריסטים פלסטינים וגולן השיב: "אתה מסוכן לביטחון ישראל".

דגן מספר איך מאז מתנכלים לו בעקבות האמירה, שעוררה סערה והוא התראיין על כך בכלי התקשורת. "עברו כשלושה חודשים מאז הכותרת החדשה שלי, אותה כותרת שקיבלתי לאחר שעניתי לחבר כנסת על שאלתו "וזכיתי" למשפט: "סכנה לביטחון ישראל" ואותה אמירה פוגעת הפכה לדרך".

"לאחר המקרה וההופעה שלי בתקשורת החליטה העירייה/ בית הספר לנקוט כמה צעדים נגדי: במשך שנים הייתי בלהקה הייצוגית של נשר, ומאז המקרה כנראה ראש העיר החליט לחכות בסבלנות שהסערה תחלוף והחליט לנקוט בצד הראשון כלפיי ולסלק אותי מכל פעילות כזו או אחרת".

דגן ממשיך ומספר, "לאחר המקרה מנהלי בית הספר החליטו "להפריד" ביני לבין המחנכת שלי שהיא גם אותה רכזת ששלחה אותי הביתה לאחר שנקראתי: "סכנה לביטחון ישראל" על ידי חבר כנסת וחבר אישי שלה בפרט ולהעביר אותי לכיתה אחרת וכך היה".

"אחרי שבועיים שעברתי לכיתה החדשה הגיעה הבגרות במזרחנות, ובעקבות חוסר אחריות של אחד מגורמי המערכת לא נקלטתי בשום כיתה. המורה למזרחנות היה בכיתה של רכזת שכבת י״ב, והמורה אמר לי לשבת באותה כיתה ולעשות את המבחן וכך עשיתי כשהרכזת נכנסה לאחל 'בהצלחה' לכיתה שלה וראתה אותי, היא צרחה: "תעיפו אותו מהכיתה שלי אני לא רוצה אותו פה" וכך עוד פעם, בבושת פנים יצאתי לחפש כיתה אחרת".

"הסאגה הזו נגמרה בכך שקיבלתי שבוע השעיה על כך שביקשתי תשובות. אך זה עוד לא נגמר, כשחזרתי מההשעיה לשיחה עם אותם מנהלים הוקרא לי מכתב 'פיטורים' מהיותי ישב ראש מועצת תלמידים וספגתי גם את זה", חשף.

"בעצם, בשלושה חודשים שעברו המצב הוא כזה: הורחקתי מכל פעילות חברתית רשותית, בית ספרית, ממסיבת הסיום, מקשים עלי לסיים את כיתה י״ב עם 12 שנות לימוד ובגרות מלאה, פוגעים לי בשם הטוב ובקיצור מתעללים בי".

הוא פנה לסיום, "הבעיה העיקרית היא שאין לי למי לפנות ראש העיר מודע לעניין ומחזק אותו אין לי רכזת שכבה אין לי מנהלים אני לבד מול מערכת שלמה. נשאר בערך חודש לסיום השנה ובאוגוסט בעזרת השם אני כבר בצבא איך אני יכול לסיים? איך אני יכול לבנות לעצמי עתיד טוב יותר אם ולמרות כל המכשולים האלו?".

התנכלות נשר יאיר גולן שלילת אזרחות מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד