י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נפעל להחרים אתכם"

זעם על חברת התעופה הגרמנית: "התנהגות אנטישמית לכל דבר"

לאחר שחברת התעופה לופטהנזה הגרמנית אסרה על חרדים לעלות לטיסה כעונש קולקטיבי, כלי תקשורת בגרמניה כולל כלי תקשורת יהודיים ברחבי העולם, סיקרו בזעם את המקרה. ארגון 'בצלמו' הישראלי פנה לחברת התעופה בדרישה להתנצל

מטוס לופטהנזה: אילוסטרציה
מטוס לופטהנזה: אילוסטרציה

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק, פנה למנכ"ל חברת התעופה הגרמנית 'לופטהנזה' במכתב חריף לאחר השערורייה האנטישמית הגדולה שביצעה החברה, כשאסרה על כל אדם בעל חזות חרדית לעלות לטיסה מגרמניה להונגריה, בגלל שכמה נוסעים חרדים לא עטו מסכות בטיסה מארה"ב לגרמניה בשבוע שעבר. במכתב למנכ"ל לופטהנזה נאמר: "שמח להסב את תשומת ליבך לאירוע אנטישמי חמור במיוחד שארע בחברתך, לפחות 127 יהודים חרדים סורבו לעלות לטיסה בעוד שאחרים שאינם יהודים חרדים עלו באין מפריע. הסיבה היחידה לסירוב היה בגלל שיהודי אחד או שניים בטיסה קודמת סרבו לשים מסכה על פניהם".

עוד כתב מנכ"ל בצלמו: "צוות הטיסה החליט פשוט להעניש את כל היהודים עונש קולקטיבי ולמנוע מכולם לעלות ללא כל סיבה אחרת. הדבר התפרסם בכלי תקשורת גרמנים רבים ועורר סערה ציבורית עמוקה. אין מנוס מלקבוע כי התנהגות הצוות הינה התנהגות אנטישמית לכל דבר ועניין, מדובר בעונש קולקטיבי שניתן לאנשים בשל דתם ולאומם".

"אנחנו דורשים ממך בדחיפות לחקור לעומק את התקרית האנטישמית הזאת בה סורבו יהודים חרדים לעלות למטוס בגלל דתם ולאומם. בנוסף אנחנו דורשים מיידית לפטר את כל הצוות האנטישמית שהיה שותף להחלטה זו וכן לבצע הפקת לקחים מלאה, על חברת לופטהנזה לעשות הכול להילחם באנטישמיות ולמנוע כל מקרה דומה אחר, ולהוות מעתה סמל ודוגמה למאבק באנטישמיות ופשעי שנאה".

עוד נאמר: "ככל שחברת לופטהנזה לא תבין את חומרת מעשיה ולא תפטר את הצוות האנטישמי, נפעל כנגדה באמצעים משפטיים נוספים, כגון הגשת תלונה לגורמי הביטחון בגרמניה והאיחוד האירופי על פשעים אנטישמיים בניגוד לחוק, בנוסף נפעל ונעודד חרם צרכנים יהודים ושאינם כנגד חברה גזענית זו. הבושה עוברת צד, עברו הימים שפגעו בנו והורדנו את הראש".


המכתב שנשלח מארגון בצלמו לחברת לופטהנזה

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הסיפור החל כשחברת התעופה הגרמנית סירבה לעלות לטיסת המשך מפרנקפורט לבודפשט בשבוע שעבר, כ-150 חרדים שרצו להגיע להונגריה להתפלל בציון בקרעסטיר, זאת כעונש קולקטיבי על כך שקומץ נוסעים סירב לעטות מסיכות בטיסה הראשונה מניו יורק.

בנחיתה בפרנקפורט חיכתה לנוסעים היהודים הפתעה. שוטרים חמושים שמנעו פיזית מכל הנוסעים היהודים לעלות לטיסת הקונקשן. בהתחלה הם לא קיבלו תשובה ברורה על מה המהומה, אבל אז הגיעה דיילת קרקע שאמרה את המשפט הבלתי ייאמן: "כולכם נענשים בגלל המעשים של כמה יחידים. היהודים הם שעשו את הבעיות על הטיסה ולכן כל היהודים מ-JFK לא רשאים להמשיך לטוס".

נוסעים רבים נאלצו להוציא עוד מאות דולרים והיו כאלה שהוציאו מעל 1200 דולר כדי לטוס הביתה, חלקם ויתרו על הגעה לקרעסטיר כי היו חייבים לחזור הביתה ושילמו טיסה חזור דרך חברת תעופה אחרת, חלקם פספסו טיסות המשך. עשרות נוסעים אחרים שהזמינו נסיעות לבד מצאו את דרכם לקערסטיר בכוחות עצמם. רוב האנשים תכננו להיות בקרעסטיר רק כמה שעות ותכננו לבקר בערים אחרות באמצעות טיול באוטובוס, אבל הם בסופו של דבר הפסידו את היום, ונאלצו לבלות יום נוסף באירופה במקום שלא תכננו, יחד עם הוצאות אחרות. על פי שיחות שניהלו נוסעים עם צוות הקרקע, התברר כי הקברניט החליט שלא להטיס את החרדים, גם לאחר תחנונים של דיילי הקרקע.

בהצהרה מטעם חברת התעופה נמסר: "החברה חוקרת ומתנצלת על הנסיבות סביב האירוע, ההחלטה נבעה מאירועים רבים של אי ציות, כולל אי ​​חבישת מסכות, ללופטהנזה יש לה אפס סובלנות לגזענות, אנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא".

לופטהנזה פרנקפורט משטרת גרמניה קערסטיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד