כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חצי מיליארד שקל

אחיו של הנשיא לשעבר קצב חשוד בסיוע לארגוני פשיעה

אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה, משה קצב ריצה עונש מאסר ארוך לאחר מעשים פליליים. יחד עם עוד 20 חשודים שנחקרו בגין הלבנת הון של כחצי מיליארד שקל

חקירת משטרה: אילוסטרציה
חקירת משטרה: אילוסטרציה צילום: pixabay

21 חשודים בביצוע עבירות פליליות ובכללן שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד נעצרו אתמול (שני). בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה ועכבה את החשודים בביצוע עבירות פליליות ובכללן שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד ש"ח, ואשר היוו ע"פ החשד כעורק כלכלי למימון פעילות פלילית ענפה.

אחד העצורים הוא יורם קצב, אחיו הצעיר של הנשיא לשעבר משה קצב, שריצה עונש מאסר ארוך בגין עבירות פליליות. החקירה מנוהלת ביחידת להב 433 היחידה הארצית לפשיעה כלכלית, בשיתוף עם רשות המיסים, חקירות מכס ומע"מ ת"א ומרכז, יחידת יהלום, ימ"ר מרכז, כונס הנכסים הרשמי, ומדור חטיבת החקירות. במהלך חודשים רבים התנהלה חקירה סמויה נגד חשודים ומעורבים נוספים בחברה הערבית בחשד לביצוע פעילות פלילית.

חשדות הן לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. העבירות בוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות והלבנת הון בהיקפים של כחצי מיליארד ש"ח.

חקירת המשטרה לוותה מראשיתה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה. במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות אשר שימש את החשודים לביצוע עבירות מס והלבנת הון וכן נחשפו עבירות נוספות של סחיטה והשתלטות על עסקים ע"י החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה.

במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.

אתמול, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה יחידת יאל"כ בלהב 433, יחד עם חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז ויחידת יהלום ויחידת מתפ"א על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג'), וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים ואזור הדרום. במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים ונתפס רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני ש"ח במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי. כאמור, במהלך הפעילות המשטרה עצרה ועכבה 21 חשודים ומעורבים נוספים.

עורכי דינו של קצב, עמית חדד, אלי פרי ואבי אלבו, מסרו בהודעה לתקשורת. כי: "מרשנו נחקר במסגרת פרשיה רחבת היקף שאין לו כל קשר אליה, ולראיה מבין כל המעורבים שהובאו לבית המשפט מרשנו הינו היחיד שבקשת המעצר בעניינו נדחתה ובית המשפט הורה על שחרורו המיידי. אנחנו מברכים על כך שכבר בשלב ראשוני זה בית המשפט הבין שמרשנו אינו קשור לחשדות, ובטוחים שגם משטרת ישראל תגיע לאותה מסקנה בהקדם".

משה קצב עבריינים חשבוניות פיקטיביות הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד