י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבוע להילולה

עימותים במירון: קיצוניים התפרעו, שניים נעצרו

המשטרה עצרה שני חרדים קיצוניים שהתפרעו במירון ותקפו שוטרים | לפי המשטרה, הקיצוניים פגעו ברמקולים שנבנו באתר וניסו להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה

עימותים במירון: קיצוניים התפרעו, שניים נעצרו
עימותים במירון צילום: מלך גרסטל

שבוע לל"ג בעומר: עימותים פרצו אחר הצהריים (רביעי) סמוך לציון הרשב"י במירון, בסיום תפילת מנחה שקיימו חסידי תולדות אברהם יצחק. לפי המשטרה, מספר קיצוניים התפרעו במקום תוך ניסיון לפגוע בתשתיות שהוקמו לקראת ההילולה בשבוע הבא. שני קיצוניים נעצרו והמשטרה דיווחה כי צפויים מעצרים נוספים.

האירועים מתרחשים שבוע בדיוק לפתיחת אירועי ל"ג בעומר במירון, כשנה לאחר האסון הקשה. בחוגי העדה החרדית, נזכיר, לא מקבלים את ההגבלות שהוטלו במירון לקראת ההילולה בשל האסון בשנה שעברה.

לפי הודעת המשטרה, "צעירים קיצוניים הגיעו לקבר הרשב״י במירון והחלו בהתפרעויות אלימות שכללו פגיעה ברמקולים שנבנו באתר וניסיונות להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום".

הצעירים התנגדו בכוח להוראות השוטרים, קראו קריאות נאצה לעברם, ירקו וסירבו לעזוב את המקום.

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו להפר את הסדר במקום לסכן את ביטחונם של המתפללים, להרוס תשתיות שהוקמו לטובת קיום ההילולה ולתקוף את השוטרים הפועלים לשמור על שלום הציבור וביטחונו, באופן בוטה ומשולח כל רסן", נמסר מהמשטרה. "המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק".

עימותים חרדים קיצונים העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד